طیبه زرگر؛ استیون رین
چکیده
هدف این پژوهش بررسی روابط درونی ابعاد مسئولیتپذیری اجتماعی باشگاههای ورزشی در ایران با روش دیمتل بود. روش این پژوهش آمیخته و طرح آن از نوع همسوسازی بود. در بخش اول این پژوهش از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را صاحب-نظران تشکیل میدادند که بهصورت هدفمند انتخاب شدند و براساس ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی روابط درونی ابعاد مسئولیتپذیری اجتماعی باشگاههای ورزشی در ایران با روش دیمتل بود. روش این پژوهش آمیخته و طرح آن از نوع همسوسازی بود. در بخش اول این پژوهش از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را صاحب-نظران تشکیل میدادند که بهصورت هدفمند انتخاب شدند و براساس اشباع نظری مجموع صاحبنظران مشارکت کننده برابر با 12 نفر بود. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه و پرسشنامه بود و دادههای بخش کیفی با استفاده از کدگذاری و دادههای بخش کمی با استفاده روش دیمتل تحلیل شدند. یافتهها نشان داد ابعاد مسئولیتپذیری اجتماعی باشگاههای ورزشی شامل مسئولیتپذیری اجتماعی، اقتصادی، شفافیت، فرهنگی، اخلاقی، قانونی، خیرخواهانه، محیطی و دانشی است. همچنین مسئولیتپذیری اخلاقی از بیشترین تأثیرگذاری و تعامل و مسئولیتپذیری دانشی از کمترین تأثیرگذاری برخوردار بود ودر نهایت مشخص شد مسئولیتهای فرهنگی، شفافیت، اقتصادی و اجتماعی نقش متغیر علی و مسئولیتهای اخلاقی، قانونی، محیطی، خیرخواهانه و دانشی نقش متغیر معلول را دارند. با توجه به یافتههای به سازمانهای متولی پیشنهاد میشود ابعاد مسئولیت-پذیری شناسایی شده در این پژوهش را در اساسنامه باشگاههای مربوطه گنجانده و مسئولیتها را تعریف کنند.
عمر محمدی؛ کورش ویسی؛ عباد روحی؛ مظفر یکتایار
چکیده
چکیدهاین پژوهش با هدف تبیین الگوی نهادینهسازی حقوق ورزشی مبتنی بر مسئولیت مدنی باشگاههای ورزشی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت میدانی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و مربیان باشگاههای ورزشی است. 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محققساخته در دو بخش مشخصات توصیفی و سؤالات ...
بیشتر
چکیدهاین پژوهش با هدف تبیین الگوی نهادینهسازی حقوق ورزشی مبتنی بر مسئولیت مدنی باشگاههای ورزشی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت میدانی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و مربیان باشگاههای ورزشی است. 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محققساخته در دو بخش مشخصات توصیفی و سؤالات تخصصی بود. در قسمت تحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و با استفاده از نرمافزار پیالاس، برای بررسی همهجانبه مدل مفهومی پژوهش بهره گرفته شد. یافتههای تحقیق نشان داد محیط حقوقی باشگاهداری با ضریب مسیر 820/0 بر نظام حقوقی، نظام حقوقی باضریب مسیر 829/0 بر مدیریت حقوقی باشگاهداری، مدیریت حقوقی باشگاهداری با ضریب مسیر 546/0 بر توسعه حقوقی باشگاهداری تأثیر مثبت و معناداری دارند. بر اساس یافتهها میتوان اذعان کرد که مهمترین پیامدها نهادینهشدن حقوقی و مسئولیت مدنی در باشگاههای ورزشی شامل رعایت واقعی عدالت در برخورد با باشگاههای ورزشی متخلف، پاسخگوسازی باشگاههای ورزشی به شکایات مشتریان، توجه به معیارهای قانونمداری و مسئولیتپذیری در تدوین برنامه مدیریت و بازاریابی باشگاه، قرار گرفتن مسائل حقوقی در اولویتهای تصمیمگیری و نظارت مدیریت باشگاههای ورزشی است که سبب کاهش آسیبهای ناشی از چالشهای حقوقی در باشگاههای ورزشی خواهد شد. لذا پیشنهاد میشود با استفاده از تقویت ساز و کارهای نظارتی و تأکید بر شفافیت مالی در باشگاهداری ورزشی و ارتقای شفافیت قوانین برای مشتریان کنترل امور حقوقی مرتبط باشگاهداری را بهبود بخشید.
علیرضا پاشائی خامنه؛ فرشاد امامی؛ 3. سید عماد حسینی؛ اکرم خواجه پور
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاههای ورزشی ایران بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری دادهها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مدیران عامل و هیئت رئیسه باشگاههای ورزشی معتبر، مربیان، ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاههای ورزشی ایران بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری دادهها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مدیران عامل و هیئت رئیسه باشگاههای ورزشی معتبر، مربیان، متخصصان ورزشی و خبرگان مطرح دانشگاهی دارای زمینه علمی مدیریت ورزشی و آشنا به بازاریابی ورزشی بودند که نمونه تحقیق به صورت نظری تعیین و پس از انجام 12 مصاحبه، عوامل زمینه ای تاثیرگذار بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاههای ورزشی ایران شناسایی شد. لازم به ذکر است که تحلیل دادهها با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شده است. یافتهها: یافته های تحقیق حاکی از آنست که در نتیجه تحلیل راهبردی نظرات مشارکتکنندگان پژوهش، دستیابی به استقرار سیسم مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاههای ورزشی ایران نیازمند بکارگیری راهبردهایی است که در 5 مقوله اصلی و 11زیر مقوله فرعی می باشد.بحث و نتیجهگیری: استقرار سیستم راهبردی مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت و وفاداری مشتریان به باشگاههای ورزشی تاثیر مثبتی داشته است. ایجاد حس و حال خوب برای صاحبان، سرمایه گذاران و مشتریان باشگاههای ورزشی، ایجاد ارتباطات نزدیک، تنگاتنگ و حقیقی با مشتریان ارتقای پیش فرض مشتریان از میزان و کیفیت خدمات دریافتی از باشگاه، ایجاد اعتماد و اطمینان کامل در مشتریان از جمله پیامدهای استقرار این سیستم در باشگاههای ورزشی است.