حسن اسدی؛ محمود گودرزی؛ مجید جاوید
دوره 12، شماره 21 ، آذر 1392، ، صفحه 81-100
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانههای جمعی در بازاریابی گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارشناسان در سه حوزه ورزش، گردشگری و رسانههای ورزشی تشکیل میدادند. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد شدهای بود که پس از تایید روایی و پایایی(90:α) توزیع گردید. دادههای 267 پرسشنامه برگشتی توسط نرمافزارهای ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانههای جمعی در بازاریابی گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارشناسان در سه حوزه ورزش، گردشگری و رسانههای ورزشی تشکیل میدادند. ابزار پژوهش، پرسشنامه استاندارد شدهای بود که پس از تایید روایی و پایایی(90:α) توزیع گردید. دادههای 267 پرسشنامه برگشتی توسط نرمافزارهای SPSS V.21 و Amos V.21و با استفاده از آزمونهای کولموگروف- اسمیرنف، آزمون فریدمن، تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنف نرمال نبودن توزیع دادهها را نشان میداد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که تلویزیون در میان رسانههای دیگر بیشترین نقش را در بازاریابی گردشگری ورزشی از دیدگاه هر سه گروه آزمودنی دارا است. همچنین در بحث بررسی عاملها، با توجه نتایج به دست آمده از تحلیل عاملی تاییدی بالاترین اهمیت مربوط به شاخص «تبلیغ رویدادها و جاذبهها پس از گرفتن میزبانی در جهت جلب گردشگران» با بار عاملی 0.88 و در بین مولفهی بستههای گردشگری «تشویق آژانسهای گردشگری به استفاده از فعالیتهای ورزشی و تفریحی در بستههای گردشگری» با بار عاملی 0.75 بیشترین اهمیت در توسعه بازاریابی گردشگری را ورزشی داشتند.