بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل تلاشی است که رسانههای اجتماعی به منظور متقاعد کردن مصرف کنندگان برای استفاده از محصولات و یا خدمات ارزشمند از آن بهره میگیرند. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه قابلیت بازاریابی ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی میباشد.روش تحقیق همبستگی و از نظر هدف کاربردی است.جامعه آماری تحقیق حاضر200 نفر بودند که شامل اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور (51) نفر و مدیران ورزشی (34) نفر و کارشناسان (74) نفر و اعضای هیات رییسه فدراسیونهای ورزشی و افراد خبره (9) و افراد آگاه به امور و بحثهای بازاریابی ورزشی(32) میباشند. روش نمونهگیری به شیوه غیر تصادفی و در دسترس هدفمند میباشد. پژوهشگر ضمن بررسی کتب بازاریابی ورزشی و مقالات علمی در زمینه صنعت ورزش و بازاریابی ورزشی و رسانههای اجتماعی اقدام به تهیه پرسشنامهای محقق ساخته نموده است. عوامل پرسشنامه از مقاله (علاء اله ، نریپندرا و همکاران،2017) استخراج شده است. روایی آن توسط ده تن از اساتید مدیریت ورزشی تایید گردید. پایایی از طریق آزمون آزمون الفای کرونباخ محاسبه گردید.روش آماری مورد استفاده تحقیق مدلیابی معادلات ساختاری (ESM) و تحلیل عامل تاییدی( CFA) بود است.نتایج این تحقیق نشان میدهد که عوامل تبلیغات، بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی، مدیریت ارتباط با مشتری و برند و رفتار مشتری و پیش بینی بر بازاریابی ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر توسعه قابلیت بازاریابی ورزشی دارند. سازمانها و فدراسیونهای ورزشی باید به منظور توسعه قابلیت بازاریابیشان عنایت لازم به بحث خودکفایی اقتصادی و درآمدزایی بیشتر از طریق فناوریهای نوین را داشته باشند.
طریقی, رسول, صالحی رستمی, ملیحه. (1401). شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه قابلیت بازاریابی ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی. سامانه فصلنامه مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان, (), -. doi: 10.22034/ssys.2022.1437.1992
MLA
رسول طریقی; ملیحه صالحی رستمی. "شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه قابلیت بازاریابی ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی". سامانه فصلنامه مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان, , , 1401, -. doi: 10.22034/ssys.2022.1437.1992
HARVARD
طریقی, رسول, صالحی رستمی, ملیحه. (1401). 'شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه قابلیت بازاریابی ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی', سامانه فصلنامه مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان, (), pp. -. doi: 10.22034/ssys.2022.1437.1992
VANCOUVER
طریقی, رسول, صالحی رستمی, ملیحه. شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه قابلیت بازاریابی ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی. سامانه فصلنامه مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان, 1401; (): -. doi: 10.22034/ssys.2022.1437.1992