آینده پژوهی پیشران های اصلی مشارکت زنان در عرصه ورزش

مریم اسدالهی؛ فرشاد تجاری؛ نگار آزارشی

دوره 23، شماره 64 ، شهریور 1403، ، صفحه 99-118

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2310.2660

چکیده
  هدف این پژوهش آینده‌پژوهی پیشران‌های اصلی مشارکت زنان در عرصه ورزش بود. این پژوهش به لحاظ روش‌شناسی از نوع آمیخته (کیفی و کمی) و طرح آن از نوع همزمان بود. در بخش کیفی راهبرد پژوهش پویش محیطی و در بخش کمی آینده‌پژوهی روش تحلیل آثار متقابل بود. جامعه آماری این پژوهش خبرگان و مرور منابع بود که به صورت هدفمند انتخاب شدند و به‌ترتیب بر ...  بیشتر

طراحی مدل واکنش هواداران به برندهای احیاء شده در باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران

زهرا زمانی نوروزی؛ فرشاد تجاری؛ علی زارعی

دوره 23، شماره 63 ، خرداد 1403، ، صفحه 607-626

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.2125.2518

چکیده
  یکی از مهمترین اهداف بازاریابی(هر فعالیت اقتصادی)، به رسمیت شناختن برند می­باشد. در  بازار  امروز  که  معرفی  برند  جدید،  گران  و  پر ­مخاطره  می­باشد،  ارزشمند  است  که  برندهای در حال افول را ارزیابی نمود  و برای احیای مجدد آنها سرمایه­گذاری کرد. مسئله احیای برندهای ورزشی کمتر مورد توجه ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه ورزش قهرمانی جودوی ایران

مسعود حاجی آخوندزاده؛ جاسم منوچهری؛ فرشاد تجاری

دوره 22، شماره 62 ، اسفند 1402، ، صفحه 313-332

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.2169.2550

چکیده
  هدف از این مطالعه، شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه ورزش قهرمانی جودوی ایران بود. تحقیق حاضر بر اساس نوع هدف، کاربردی و به لحاظ روش، کیفی بود که با استفاده از تحلیل مضمون انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران فدراسیون ملی جودو، مربیان و اعضای تیم ملی و صاحب‌نظران حوزه جودو بود. روش نمونه­گیری  هدف­مند و ابزار گردآوری داده‌ها، ...  بیشتر