فائزه خندابی؛ سیدحمید سجادی هزاوه؛ فریده اشرف گنجوئی؛ زینت نیک آئین
چکیده
گردشگری چوگان، جایگاه و اهمیت ویژهای در جهان دارد و تاکنون کشورهای دارندهی دانش فنی این رشتهی ورزشی با ارائه برنامهها و مراسم هیجانانگیز متعدد و ارائه بستههای گردشگری برای دوستداران این ورزش در این زمینه تلاشهای موفقی داشتهاند. پژوهش حاضر به دنبال بررسی وضعیت ظرفیت گردشگری ورزش چوگان و موانع و مشکلات آن است. ازآنجاکه ...
بیشتر
گردشگری چوگان، جایگاه و اهمیت ویژهای در جهان دارد و تاکنون کشورهای دارندهی دانش فنی این رشتهی ورزشی با ارائه برنامهها و مراسم هیجانانگیز متعدد و ارائه بستههای گردشگری برای دوستداران این ورزش در این زمینه تلاشهای موفقی داشتهاند. پژوهش حاضر به دنبال بررسی وضعیت ظرفیت گردشگری ورزش چوگان و موانع و مشکلات آن است. ازآنجاکه پیرامون پژوهش حاضر تحقیق جامعی نشده است، در این مطالعه کیفی از نظریه داده بنیاد (اشتراس و کوربین) استفاده گردید. جامعه آماری شامل همه افراد مرتبط با ورزش چوگان در ایران هست. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بوده که درنهایت از 20 نفر از جامعه آماری مصاحبه به عمل آمد. با استفاده از نتایج مصاحبههای نیمه ساختاریافته طی مرحله کدگذاری و نیز با الهام از ادبیات نظری و تجربی موضوع، کدهای شناساییشده در هشت مقوله ورزشی، فردی، تاریخی و گردشگری، جذابیت طبیعی، مدیریتی، مالی، سیاسی و روابط بینالمللی و اجتماعی فرهنگی دستهبندیشدهاند. همچنین مهمترین ظرفیتهای شناساییشده گردشگری چوگان عبارت است از گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی و انسانی. موانع و مشکلات ورزش چوگان نیز در مقوله-های ورزشی، آموزشی، مدیریتی، سیاسی و روابط بینالمللی و موانع اجتماعی و فرهنگی مورد شناسایی قرار گرفت.
سعید سلگی؛ فریده اشرف گنجوئی؛ علی زارعی؛ جاسم منوچهری
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی طراحی مدل ارتباطی سبکهای مدیریت تعارض با موفقیت ورزشکاران تیم های ملی فدراسیون ناشنوایان ایران بود. جامعۀ آماری پژوهش حاضررا کلیۀ ورزشکاران تیمهای ملی ناشنوایان ایران تشکیل داده است که تعداد آنها 220 ورزشکار می باشد و نمونه آماری تحقیق را ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی به تعداد 150نفر تشکیل داده ...
بیشتر
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی طراحی مدل ارتباطی سبکهای مدیریت تعارض با موفقیت ورزشکاران تیم های ملی فدراسیون ناشنوایان ایران بود. جامعۀ آماری پژوهش حاضررا کلیۀ ورزشکاران تیمهای ملی ناشنوایان ایران تشکیل داده است که تعداد آنها 220 ورزشکار می باشد و نمونه آماری تحقیق را ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی به تعداد 150نفر تشکیل داده اند. دراین تحقیق از پرسشنامه مدیریت تعارض رابینز (1998) و پرسشنامه موفقیت ورزشکاران (اس اس اس) موسوی و واعظ موسوی (۱۳۹۴) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل دادهها و اولویت بندی وتعیین سبک غالب مدیریت تعارض ازآزمون فریدمن وبرای تعیین ارتباط بین متغیرها و میزان تاثیرهرشاخص و متغیر برسایرمتغیرها ضمن استفاده از نرم افزار(اس پی اس اس) ازضریب معناداری وتاثیرنرم افزار (اسمارت پی ال اس) نیزاستفاده شد. همچنین جهت طراحی و برآزش مدل ارتباطی ازنرم افزار (اسمارت پی ال اس) استفاده شد. نتایج نشان دادکه مربیان تیم های ملی ناشنوایان جهت مدیریت تعارضات بیشتراز سبک عدم مقابله استفاده می کنند و سبک کنترل کمترین استفاده رادارد. ازمیان ابعاد موفقیت ورزشکاران ،به ترتیب ابعاد تعهد (5.10) و تکنیک (5.00) دارای بالاترین میانگین وبعد پیشرفت (4.29) دارای کمترین میانگین بوده است.همچنین ازمیان استراتژی های مدیریت تعارض مربیان،بین استراتژی راه حل گرایی(3.44=t ، 0.32=f) با موفقیت ورزشکاران ارتباط مثبت و معناداروجودداشت و بین استراتژی های عدم مقابله (0.02=t ) و کنترل (0.35=t) با موفقیت ورزشکاران ارتباط مثبت و معناداری مشاهده نشد.
بهشته دادگر؛ فریده اشرف گنجوئی؛ محمدرضا اسماعیلی
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر استعدادیابی ورزش دانشآموزی در سامانه جامع مدیریت اطلاعات بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روششناسی کیفی با استفاده از نوع تحلیل محتوا، مبتنی بر روش نوخاسته بود. جامعه آماری این پژوهش را اسناد منتشر شده پیرامون مبحث استعدادیابی ورزش دانشآموزی و 21 نفر از صاحبنظران تشکیل دادند. نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر استعدادیابی ورزش دانشآموزی در سامانه جامع مدیریت اطلاعات بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روششناسی کیفی با استفاده از نوع تحلیل محتوا، مبتنی بر روش نوخاسته بود. جامعه آماری این پژوهش را اسناد منتشر شده پیرامون مبحث استعدادیابی ورزش دانشآموزی و 21 نفر از صاحبنظران تشکیل دادند. نمونهگیری به صورت گلوله برفی انجام گرفت و تا رسیدن مصاحبهها به مرحله اشباع نظری ادامه یافت. دادهها از طریق مصاحبه عمیق جمعآوری شدند. روایی پژوهش بر اساس شش مورد تایید قرار گرفت. همچنین پایایی معادل85 درصد گزارش شد. از تجزیه و تحلیل دادهها چهار مقوله اصلی شامل 1)هدف گذاری، 2)عوامل استعدادیابی، 3)موانع استعدادیابی و 4)عوامل ساختاری و 22 زیر مقوله به دست آمد. میتوان بیان داشت که وجود سامانه جامع مدیریت اطلاعات استعدادیابی ورزش دانش-آموزی بسیار ضروری است زیرا مشخص شد بحث بودجه، جذب حامیان مالی و سرمایهگذاری در برگزاری برنامه استعدادیابی ورزش دانشآموزی معنای مشخصی ندارد،لذا داشتن یک سیستم مدیریت اطلاعات استعدادیابی به مدیران کمک میکند تا با استفاده از خروجی این سیستم کم و کاستیها را تعیین و نسبت به کسب بودجه مازاد از دیگر ارگانها و یا جذب حامیان مالی اقدام نمایند و قبل از برگزاری برنامه استعدادیابی مطمئن شوند که بودجه کلیه فعالیتها را حمایت میکند و دچار کاستی و بدهی نمیشوند. با توجه به نتایج به موجب اینکه قدرت پیشبینی آزمونهای استعدادیابی برای آینده کافی نیست و پیشبینی عملکردهای تخصصی دشوار است، پیشنهاد میگردد در امر استعدادیابی به اصول مطرحشده در ارتباط با آن توجه شود.