علی محمدی؛ معصومه کلاته سیفری
چکیده
هدف این تحقیق، طراحی مدل توسعه فرهنگی در باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران است. این تحقیق از نوع تحقیقات گراندد تئوری و نیز از قسم کاربردی است. از نظر مکانی، وسعت تحقیق شامل کلیه باشگاه های لیگ برتر فوتبال حرفه ای در سراسر کشور می شود و طی آن مصاحبه شوندگان به صورت داوطلبانه مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. نمونه گیری به صورت هدفمند ...
بیشتر
هدف این تحقیق، طراحی مدل توسعه فرهنگی در باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران است. این تحقیق از نوع تحقیقات گراندد تئوری و نیز از قسم کاربردی است. از نظر مکانی، وسعت تحقیق شامل کلیه باشگاه های لیگ برتر فوتبال حرفه ای در سراسر کشور می شود و طی آن مصاحبه شوندگان به صورت داوطلبانه مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. نمونه گیری به صورت هدفمند با حداکثر تنوع و با تکنیک گلوله برفی انجام شد (به تعداد 25 نفر). روند تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس مدل اشتراوس- کوربین در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی صورت گرفت و در پایان مدل نهایی تحقیق با ترکیب کدها ارائه شد. پس از تحلیل محتوای حاصل از تحلیل کیفی مصاحبهها به شکلهای گوناگون و با استفاده از نرمافزار MAXQDA12 دادههای موجود استخراج و در جداول و نمودارها نمایش داده شدند. در نهایت، داده ها در 35 مقوله و 201 مفهوم دسته بندی و در قالب 7 طبقه اصلی طبقه بندی گردیدند.
به نظر میرسد عنوان «فرهنگی» در ابتدای نام باشگاه های فوتبال حرفه ای کشور ما تا حدود زیادی در عمل پیاده نشده و نیاز است با رفع مشکلات، کاستیها و نواقص فرهنگی در باشگاه ها، شرایطی در خور در این زمینه برای باشگاه های فوتبال ایران فراهم آید. بدین ترتیب، سطح فرهنگی باشگاه ها نیز حداقل هم سطح با درجه فنی آن ارتقا می یابد و فرهنگی شایسته و آبرومند از اسلام و ایران در عرصه منطقه و جهان به نمایش گذاشته و سایر برکات آن نیز عاید فرهنگ جامعه می شود.
معصومه کلاته سیفری؛ هاشم کوزه چیان؛ محمد احسانی؛ سیدیعقوب حسینی
دوره 12، شماره 19 ، اردیبهشت 1392، ، صفحه 191-204
چکیده
هدف از این تحقیق تعیین اثر دو متغیر سازمانی توانمندسازی و تعهد سازمانی بر تمایل به ادامهی همکاری داوطلبی در ورزش دانشجویی شهر تهران بود که با روش تحقیق توصیفی- زمینهیابی و به صورت میدانی اجرا شد. جامعه تحقیق، کلیه دانشجویانی بودند که با ادارات تربیت بدنی دانشگاههای شهر تهران به عنوان داوطلب همکاری میکردند(338n=). به منظور نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از این تحقیق تعیین اثر دو متغیر سازمانی توانمندسازی و تعهد سازمانی بر تمایل به ادامهی همکاری داوطلبی در ورزش دانشجویی شهر تهران بود که با روش تحقیق توصیفی- زمینهیابی و به صورت میدانی اجرا شد. جامعه تحقیق، کلیه دانشجویانی بودند که با ادارات تربیت بدنی دانشگاههای شهر تهران به عنوان داوطلب همکاری میکردند(338n=). به منظور نمونهگیری از روش نمونهگیری طبقه بندی شده استفاده شد و برای تعیین تعداد نمونه از جدول تعیین حجم نمونه مورگان استفاده گردید و از 186 نفر اطلاعات جمعآوری شد. به منظور جمعآوری اطلاعات ، محقق از پرسشنامه توانمندسازی روانی(PES) ، تعهد سازمانی(OCQ)، پرسشنامه تمایل به ادامهی همکاری داوطلبی (ICQ) و پرسشنامه خصوصیات دموگرافیک استفاده نمود. از آمار توصیفی و مدلیابی معادلات ساختاری با تاکید بر نرم افزار AMOS/18 برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج نشان داد که توانمندسازی و تعهد سازمانی بر تمایل به ادامه همکاری داوطلبان اثرگذار است. به طور کلی این دو متغیر سازمانی، نقش مهمی در حفظ داوطلبان دارند.