شناسایی نقش باشگاه در شکل‌گیری رفتارهای انحرافی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران

بهزاد پورفرهمند؛ محمد خبیری؛ سید نصراللّه سجادی؛ مجید جلالی فراهانی

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آبان 1401

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.801

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی نقش باشگاه در شکل­گیری رفتارهای انحرافی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بود که به شیوه کیفی در سال­های 1397 و 1396 انجام پذیرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاه­های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران و روسای هیئت­های فوتبال استان­های حاضر در لیگ برتر در فصول شانزدهم و هفدهم لیگ برتر فوتبال ...  بیشتر

تدوین برنامه راهبردی کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران

موعود بنیادی فرد؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی؛ امین دهقان قهفرخی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 22، شماره 61 ، آذر 1402، ، صفحه 385-412

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.1102.1754

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر،تدوین برنامه راهبردی کمیته داوران فوتبال ایران است.روش تحقیق حاضرازنوع مطالعات استراتژیک وزمینه یابی بوده که به شکل میدانی وبه روش توصیفی- تحلیلی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل دو بخش کیفی وکمی بود. بخش کیفی شامل: شورای راهبری واعضای هیأت رئیسه فدراسیون، اعضای کمیته و دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال که تعداد ...  بیشتر

شناسایی نقش باشگاه در شکل‌گیری رفتارهای انحرافی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران

بهزاد پورفرهمند؛ محمد خبیری؛ نصرالله سجادی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 21، شماره 58 ، اسفند 1401، ، صفحه 273-292

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.732.1615

چکیده
  هدف از انجام تحقیق شناسایی نقش باشگاه در شکل گیری رفتارهای انحرافی بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران بود که به شیوه کیفی در سالهای 97و 96انجام پذیرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران باشگاههای حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران و روسای هیئتهای فوتبال استانهای حاضردر لیگ برتر در فصول شانزدهم و هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران و همچنین سایر ...  بیشتر

شناسایی موانع توسعه دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

امین رضا بخشی چناری؛ محمود گودرزی؛ سید نصرالله سجادی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 21، شماره 58 ، اسفند 1401، ، صفحه 33-46

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.963.1655

چکیده
  هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی موانع توسعه دیپلماسی ورزشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بود. فرآیند پژوهش شامل دو مرحله بود، مرحله اول پژوهش شامل: تحقیق کیفی از نوع پدیدار شناسی (با استفاده از ابزار مصاحبه با اساتید دانشگاه و نخبگان، مطالعه مقالات، کتب، اسناد و مدارک)، مرحله دوم پژوهش شامل: تحقیق کمی از نوع توصیفی- تحلیلی ...  بیشتر

شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفه‌ای زنان ایران

شهره صادقی؛ سیّد نصراللّه سجادی؛ حسین رجبی نوش آبادی؛ مجید جلالی فراهانی

دوره 21، شماره 57 ، آذر 1401، ، صفحه 375-394

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.649

چکیده
   اهمیت و ضرورت ورزش بانوان و گسترش حضور آنان در رویدادهای ملی و بین­المللی، توجه به بازاریابی ورزشی به عنوان مهمترین اصل در جذب حامیان مالی ضروری به نظر می­رسد. هدف از این پژوهش شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفه­ای زنان ایران بود. تحقیق از نوع کاربردی، با روش کیفی و بر مبنای نظریه زمینه­ای انجام گرفت. برای جمع­آوری داده­ها ...  بیشتر

بررسی وضعیت توسعه فوتبال پایه کشور براساس برنامه فوتبال گرسروتز

رضا خجسته اقبال؛ مجید جلالی فراهانی؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی

دوره 21، شماره 56 ، شهریور 1401، ، صفحه 91-110

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.703.1475

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت توسعه فوتبال پایه کشور براساس برنامه فوتبال گرسروتز می‌باشد. روش این پژوهش توصیفی-‌پیمایشی است، و از نوع مطالعات کاربردی می‌باشد که به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه‌آماری پژوهش را مدیران و مسئولان فدراسیون و مرکز ملی فوتبال ایران، مدیران مدارس فوتبال برتر و مربیان برتر فوتبال پایه کشور به تعداد ...  بیشتر

طراحی مدل پیش بینی موفقیت کشورها در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه با استفاده از روش هوشمند شبکه پرسپترون چندلایه (MLP)

فهیمه میرزایی؛ مجید جلالی فراهانی؛ امین قاضی زاهدی؛ قدرت اله باقری

دوره 20، شماره 54 ، اسفند 1400، ، صفحه 285-304

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.486

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل پیش­بینی موفقیت کشورهای شرکت کننده در جام­جهانی فوتبال 2018 روسیه بود. این پژوهش، در دو مرحله کیفی (تعیین شاخص­ها) و کمی (جمع آوری داده­های مربوط به کشورهای منتخب) انجام شد. مصاحبه­های کیفی نیمه­ساختارمند و عمیق با 24 نفر از نخبگان آگاه از موضوع پژوهش به صورت غیرتصادفی هدفمند صورت گرفت. پس از شناسایی ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر گسترش برند باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال

علی بنسبردی؛ محمد خبیری؛ مجید جلالی فراهانی؛ محمود گودرزی

دوره 14، شماره 27 ، خرداد 1394، ، صفحه 147-158

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، شناسایی عوامل موثر بر گسترش برند باشگاه­های لیگ برتر فوتبال در ایران بود. روش تحقیق مورد استفاده، روش کیفی و از نوع زمینه یابی بود و اطلاعات مورد نیاز تحقیق با استفاده از مطالعات کتابخانه­ای و مصاحبه با خبرگان به دست آمد. جامعه آماری تحقیق شامل اساتید دانشگاهی با تخصص در زمینه بازاریابی ورزش و برندینگ، اعضای ...  بیشتر