احدیه صادقی کلانی؛ شیرین زردشتیان؛ شهاب بهرامی؛ مسعود صادقی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین مرامنامه اخلاق داوری ورزشی در ایران با رویکرد پدیدارشناسی بود. روش پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. به همین منظور از بین خبرگان و مطلعان حوزه اخلاق داوری در ورزش، 15 نفر به شیوه نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند و با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیق گردید. تحلیل مضمونها با استفاده از نرمافزار ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین مرامنامه اخلاق داوری ورزشی در ایران با رویکرد پدیدارشناسی بود. روش پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. به همین منظور از بین خبرگان و مطلعان حوزه اخلاق داوری در ورزش، 15 نفر به شیوه نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند و با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیق گردید. تحلیل مضمونها با استفاده از نرمافزار Max QDA نسخه Pro انجام شد. 8 مضمون و 61 زیرمضمون در این زمینه استخراج شد که قانونمداری، احترام، رفتار، ارتباط، فساد، عدالت، فرهنگی- اجتماعی و خانوادگی از جمله مضمونهای استخراجی در این پژوهش بودند.
بنابراین به صورت کلی و به عنوان یک پیشنهاد به مدیران و متولیان ورزش و داوری ورزشی کشور توصیه میشود از اصول مرامنامه پژوهش حاضر در جهت بهبود و رشد اصول اخلاقی در بین داوران استفاده نمایند و این امر از طریق آموزش امکانپذیر خواهد بود.
احدیه صادقی کلانی؛ شیرین زردشتیان؛ شهاب بهرامی؛ مسعود صادقی
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین مرامنامه اخلاق داوری ورزشی در ایران با رویکرد پدیدارشناسی بود.روش پژوهش حاضر، کیفی از نوع پدیدارشناسی می باشد که به همین منظور از بین خبرگان و مطلعین حوزه اخلاق داوری در ورزش، 15 نفر از آنها به شیوهی نمونهگیری گلوله برفی، انتخاب شدند و با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیق شد. تحلیل مضمونها ...
بیشتر
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین مرامنامه اخلاق داوری ورزشی در ایران با رویکرد پدیدارشناسی بود.روش پژوهش حاضر، کیفی از نوع پدیدارشناسی می باشد که به همین منظور از بین خبرگان و مطلعین حوزه اخلاق داوری در ورزش، 15 نفر از آنها به شیوهی نمونهگیری گلوله برفی، انتخاب شدند و با آنها مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیق شد. تحلیل مضمونها با استفاده از نرمافزار Max QDA نسخه Pro انجام شد. 8 مضمون و 61 زیرمضمون در این زمینه استخراج شد که قانونمداری، احترام، رفتار، ارتباطی، فساد، عدالت، فرهنگی - اجتماعی و خانوادگی از جمله مضمونهای استخراجی در این پژوهش بودند. بنابراین به صورت کلی وبه عنوان یک پیشنهاد به مدیران و متولیان ورزش و داوری ورزشی کشور توصیه میشود، از اصول مرامنامهی پژوهش حاضر در جهت بهبود و رشد اصول اخلاقی در بین داوران استفاده نمایند که این امر از طریق آموزش امکانپذیر خواهد بود.
نریمان رحمانی تبار؛ شیرین زردشتیان؛ شهاب بهرامی
دوره 20، شماره 52 ، شهریور 1400، ، صفحه 235-253
چکیده
هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل تاثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمات ارائه شده با نقش میانجی برند سازمانی در باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه است. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری این پژوهش را مدیران باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه تشکیل میدهند. نمونه آماری تحقیق، به صورت تصادفی طبقهای به تعداد 324 نفر انتخاب شدند. ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل تاثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمات ارائه شده با نقش میانجی برند سازمانی در باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه است. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعه آماری این پژوهش را مدیران باشگاه های ورزشی استان کرمانشاه تشکیل میدهند. نمونه آماری تحقیق، به صورت تصادفی طبقهای به تعداد 324 نفر انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامههای «بازاریابی رابطهمند» آریا مدیر (با پایایی 88/0) و «کیفیت خدمات» لیو (2008) با پایایی 75/0 و «برند سازمانی» بامگارس(2010) با پایایی90/0 بود. از روش آماری استنباطی و مدل یابی معادلات ساختاری به بررسی اثرات متغیرهای مشاهده شده بر متغیرهای مکنون پرداخته شد. نتایج نشان داد که بازاریابی رابطه مند بر برندسازمانی باشگاه های ورزشی تاثیر دارد (99/0=β، 34/33=p-value). بازاریابی رابطهمند بر کیفیت خدمات (78/0=β، 15/16=p-value) و برندسازمانی بر کیفیت خدمات (83/0=β، 44/21=p-value) تاثیرگذارند. با توجه به اثر مثبت بازاریابی رابطهمند بر کیفیت خدمات و اثرات مثبت بازاریابی رابطهمند بر برند سازمانی و برند سازمانی بر کیفیت خدمات، می توان متغیر برند سازمانی را یک متغیر میانجی جزئی محسوب کرد. پس مدیران باشگاههای ورزشی می توانند با به کارگیری مبانی بازاریابی رابطه مند در جهت رضایت مشتریان، تمایل حضور مجدد آنان و وفادار ساختن مشتریان خود گام بردارند و از مزایای یک مشتری وفادار برای مجموعه خود بهره گیرند.
نازنین راسخ؛ سعید خانمرادی؛ شیرین زردشتیان
دوره 18، شماره 43 ، خرداد 1398، ، صفحه 265-288
چکیده
هدف این تحقیق، شناخت تأثیر ادراک سیاستهای سازمانی و حمایتهای سازمانی در بروز رفتارهای انحرافی در سازمان های ورزشی غرب کشور بود. روش تحقیق حاضرتوصیفی- پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری را کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان رسمی اداره کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور تشکیل می دادند (300 نفر)که مطابق با جدول مورگان ...
بیشتر
هدف این تحقیق، شناخت تأثیر ادراک سیاستهای سازمانی و حمایتهای سازمانی در بروز رفتارهای انحرافی در سازمان های ورزشی غرب کشور بود. روش تحقیق حاضرتوصیفی- پیمایشی بود که به صورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری را کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان رسمی اداره کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور تشکیل می دادند (300 نفر)که مطابق با جدول مورگان 169 نفر و با احتساب 15 درصد ریزش (194نفر) بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسشنامه های درک سیاست سازمانی کاچمر و کارلسون (1997) (92/0α=)، درک حمایت سازمانی ایزنبرگ و همکاران (1986)(90/0= α) و رفتارانحرافی گرویس (2000)(87/0= α) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط ده نفر از اساتید مدیریت ورزشی تایید شد. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی بر اساس تحلیل معادلات ساختاری با نرم افزار لیزرل استفاده گردید. بر اساس نتایج به دست آمده، ادراک از سیاست سازمانی بر رفتارهای انحرافی و ابعاد رفتار مخرب اموال سازمان، اتلاف وقت و منابع سازمان، پرخاشگری بین شخصی و طفره روی اینترنتی اثر مستقیم، مثبت و معناداری دارد، اما ادراک حمایت سازمانی بر روی رفتارهای انحرافی و رفتار های مخرب اموال سازمان، اتلاف وقت و منابع سازمان، پرخاشگری بین شخصی و طفره روی اینترنتی تاثیری ندارد.
توجه به درک سیاست های سازمانی در سازمان های ورزشی می تواند از بروز و ایجاد رفتارهای انحرافی بکاهد. لذا پیشنهاد می شود که به رفتار سیاسی و سیاست های مشروع و نامشروع در سازمان توسط مدیریت توجه شود تا موجب اثربخشی و بهره وری سازمانی و کاهش رفتارهای انحرافی گردد