مجتبی احمدی؛ ایمان صفائی؛ محمد علی نودهی
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، بررسی کارکرد رسانهها در توسعه همهجانبه ورزش کشور بود. جامعه آماری شامل ورزشکاران عضو تیمهای ملی، صاحبان کسب وکارهای ورزشی و مدیران ورزشی بود. به دلیل حجم بالای جامعه، تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین و به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش، بررسی کارکرد رسانهها در توسعه همهجانبه ورزش کشور بود. جامعه آماری شامل ورزشکاران عضو تیمهای ملی، صاحبان کسب وکارهای ورزشی و مدیران ورزشی بود. به دلیل حجم بالای جامعه، تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین و به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از روش معادلات ساختاری با کمک نرمافزار اسمارت پی ال اس بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که آموزش رسانهها، اطلاعرسانی رسانهها، فرهنگسازی رسانهها و ارتباطات اجتماعی رسانهها در توسعه همهجانبه ورزش کشور تأثیر معنادار دارد. با توجه به یافتههای پژوهش، مدیران و دستاندرکاران ورزش کشور میتوانند با بهرهگیری از ظرفیت رسانهها در جهت توسعه همهجانبه ورزش کشور گامهای مؤثری بردارند.همچنین مسئولین و دستاندرکاران ورزش کشور میتوانند با استفاده از این ظرفیت و برنامهریزی مناسب برای بهرهبرداری مناسب از رسانههای مختلف برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر ورزش، اهمیت و کارکردهای آن در جامعه بهره ببرند.
محمد علی نودهی؛ مجتبی احمدی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر کسبوکارهای ورزشی استان گلستان بود. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه کیفی پژوهش شامل اساتید آگاه مدیریت ورزشی، مدیران با تجربه فعال در صنعت ورزش که به روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب گردیدند ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر کسبوکارهای ورزشی استان گلستان بود. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه کیفی پژوهش شامل اساتید آگاه مدیریت ورزشی، مدیران با تجربه فعال در صنعت ورزش که به روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب گردیدند (15 مصاحبه با 15 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). نمونه های آماری بخش کمی شامل 250 نفر از مدیران فروشگاه های ورزشی، صابان کمپ های گردشگری ورزشی و مدیران باشگاه های ورزشی با روش نمونه گیری هدفمند بود. نتایج نشان داد که ازجمله پیامدهای شیوع کرونا بر گردشگری ورزشی استان گلستان شامل تعطیلی کمپهای گردشگری ورزشی، بیکاری نیروها، تبدیل خدمات گردشگری ورزشی به نیازهای ثانویه و حضور نیروهای انسانی گردشگری ورزشی در بخشها و صنایع دیگر بود. همچنین پیامدهای شیوع کرونا بر مجموعههای ورزشی استان گلستان شامل تعطیلی مجموعههای ورزشی و بیکاری نیروهای حاضر و پیامدهای شیوع کرونا بر تولیدیها و فروشگاههای اقلام ورزشی استان گلستان شامل تعطیلی تولیدیها و فروشگاههای ورزشی، تبدیل کالاهای ورزشی به نیازهای ثانویه، مشکلات مالی تولیدیها و فروشگاههای ورزشی بود . بااینحال توسعه حمایتهای بیمهای و ارائه خدمات از صندوقهای حمایتی دولت در زمان شیوع کرونا برای کسبوکارهای ورزشی لازم به نظر میرسد.