فیروزه حاج علی اکبری؛ جهان افروز احمدزاده
دوره 18، شماره 46 ، اسفند 1398، ، صفحه 181-194
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولید کننده پوشاک ورزشی در ایران است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل کارکنان شرکتهای دایی و مجید به تعداد 140 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 105 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولید کننده پوشاک ورزشی در ایران است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل کارکنان شرکتهای دایی و مجید به تعداد 140 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 105 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه «مدیریت دانش» شرون لاوسون(2003) و پرسشنامه استاندارد بومی شده «گرایش به کارآفرینی» استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین مدیریت دانش و ابعاد آن با موفقیت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولید کننده پوشاک ورزشی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیونی نیز آشکار ساخت که مؤلفههای مدیریت دانش توانستهاند حدود 28/0 درصد از میزان موفقیت ارتباط با مشتری را پیش بینی کنند که در این میان بعد کاربرد دانش بیشترین سهم را در این پیش بینی دارد.