مجتبی جودی؛ مهدی نادری نسب؛ رحیم رمضانی نژاد؛ وحید مقدم
چکیده
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب شد (181 نفر). ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب شد (181 نفر). جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران (17 نفر) تایید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (89/0) و پایایی ترکیبی محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار PLS3-SPSS24 استفاده شد.
نتایج نشان داد که تمامی ضرایب معنیداری t از 96/1 بزرگتر هستند که این امر معنیدار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تایید میسازد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان گفت بر پایه این مدل، میتوان به ارزیابی عینی از سطح فعالیتهای مدیریت در شرکتهای تولیدات ورزشی پرداخت و اطلاعات علمی لازم در زمینه اقدامات مناسب برای برندسازی سازمانهای ورزشی را به دست آورد.
مجتبی جودی1؛ مهدی نادری نسب؛ رحیم رمضانی نژاد؛ وحید مقدم
چکیده
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب گردید (181 ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب گردید (181 نفر). جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران (17 نفر) تایید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (89/0) و پایایی ترکیبی محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار PLS3-SPSS24 استفاده شد.
نتایج نشان داد که تمامی ضرایب معنیداری t از 96/1 بزرگتر هستند که این امر معنیدار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تایید میسازد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان گفت بر پایه این مدل، ارزیابی عینی از سطح فعالیتهای مدیریت در شرکتهای تولیدات ورزشی و کسب اطلاعات علمی لازم در زمینه اقدامات مناسب برای برندسازی سازمانهای ورزشی امکان پذیر است.
آذر خسروی؛ رحیم رمضانی نژاد؛ فریبا محمدیان
دوره 20، شماره 52 ، شهریور 1400، ، صفحه 95-112
چکیده
هدف از این پژوهش، ارائه الگویی برای تحلیل سیستم توسعه ژیمناستیک بود. این تحقیق از نظر نوع توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این تحقیق را تمامی صاحبنظران در زمینه توسعه ژیمناستیک تشکیل می دادند. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت به روش دردسترس انتخاب گردید (201 نفر). ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته خروجی از فاز کیفی ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، ارائه الگویی برای تحلیل سیستم توسعه ژیمناستیک بود. این تحقیق از نظر نوع توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این تحقیق را تمامی صاحبنظران در زمینه توسعه ژیمناستیک تشکیل می دادند. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت به روش دردسترس انتخاب گردید (201 نفر). ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته خروجی از فاز کیفی (اکتشافی سیستماتیک) بود. روایی ابزار پژوهش در سه بخش روایی محتوایی (10 نفر= نظر متخصصان)، پایایی (90/0=ضریب آلفای کرونباخ) و روایی سازه (برازش مطلوب مدلسازی) تایید گردید. همچنین جهت تحلیل یافتهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار اسمارت PLS استفاده گردید.
نتایج نشان داد که ابعاد کارکردهای ژیمناستیک، توسعه ملی ورزش، توسعه بینالمللی ژیمناستیک و سابقه ژیمناستیک در کشور اثر معنیداری بر مدیریت راهبردی ژیمناستیک دارد و به ترتیب 227/0، 119/0، 260/0 و 329/0 تغییرات آنها را تبیین میکند. همچنین بعد مدیریت راهبردی ژیمناستیک بر امکانات و خدمات ژیمناستیک، دانش و فناوری ژیمناستیک، مدیریت استعداد در ژیمناستیک، مدیریت ذینفعان بیرونی، منابع اقتصادی ژیمناستیک و منابع انسانی ژیمناستیک اثر معنیداری دارد و به ترتیب 712/0، 653/0، 680/0، 864/0، 661/0 و 775/0 تغییرات این متغیر را تبیین میکند. متغیرهای امکانات و خدمات ژیمناستیک، دانش و فناوری ژیمناستیک، مدیریت استعداد در ژیمناستیک، مدیریت ذینفعان بیرونی، منابع اقتصادی ژیمناستیک و منابع انسانی ژیمناستیک اثر معنیداری بر مشارکت و رویدادهای ژیمناستیک دارد و به ترتیب 222/0، 224/0، 141/0، 072/0، 175/0 و 276/0 از تغییرات آن را تبیین میکند. در نهایت اثر بعد موفقیت بینالمللی ژیمناستیک بر توسعه پایدار ژیمناستیک معنیدار بود؛ به طوری که 194/0 درصد از تغییرات آن را تبیین میکند.
بدین ترتیب، میتوان گفت که سیستم توسعه ژیمناستیک یک فرایند راهبردی است که تحت تأثیر عوامل یاد شده از طریق مولفههای عملکردی صورت میگیرد و مطلوبیت آن در این است که منجر به توسعه پایدار شود.