آرش گچی؛ فرزاد غفوری؛ غلامعلی کارگر
چکیده
هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی نقش عوامل سطوح کلان، میانی و خرد در توسعه ورزش قهرمانی است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، توسعهای و بر اساس روش مطالعه از نوع پیمایش میباشد که گردآوری دادهها بهصورت میدانی انجام شد. در بخش نظرسنجی، از پرسشنامه محققساخته استفاده گردید. این پرسشنامه شامل 56 سؤال پیرامون شاخصهای توسعه ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی نقش عوامل سطوح کلان، میانی و خرد در توسعه ورزش قهرمانی است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، توسعهای و بر اساس روش مطالعه از نوع پیمایش میباشد که گردآوری دادهها بهصورت میدانی انجام شد. در بخش نظرسنجی، از پرسشنامه محققساخته استفاده گردید. این پرسشنامه شامل 56 سؤال پیرامون شاخصهای توسعه در سطوح کلان، میانی و خرد و همینطور عوامل توسعه مرتبط با فدراسیونها بود که روایی (صوری، محتوایی و غیره) آن با نظر اساتید و متخصصان و روایی سازه آن با تحلیل عامل تأییدی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (872/0= ) تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، علاوهبر شاخصهای توصیفی، از تحلیل عاملی تأییدی برای تأیید گویههای پرسشنامه، از آزمون تی تک نمونه و آزمون فریدمن برای مقایسه میانگین و رتبهبندی عوامل استفاده گردید. مقایسه میانگین عوامل نشان داد که بیشترین میانگین و اثرگذاری بهترتیب مربوط به سطح خرد، میانی، فدراسیون و سطح کلان میباشد. بخش عمده مشکلات توسعه ورزش قهرمانی مربوط به عوامل موجود در سطح خرد میباشد، اما در سطح میانی با توجه ویژه به ورزش مدارس و ورزش بانوان میتوان به توسعه ورزش قهرمانی کمک کرد. فدراسیونهای ورزشی نیز با انتخاب صحیح رئیس فدراسیون، ایجاد اماکن ورزشی استاندارد و... میتوانند توسعه ورزش قهرمانی را یاری رسانند. لازم است به رفع مشکلات سطح کلان مثل نسبت مدالآوری به جمعیت، توزیع صحیح بودجه در ورزش و... اهتمام ویژه شود.
فاطمه دانشگر؛ غلامعلی کارگر؛ جواد شهلایی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، سنجش میزان مطلوبیت استفاده از تبلیغات سبز مبتنی بر ارزش های بومی در مدیریت اماکن ورزشی و همچنین تعیین شیوه های استفاده از این تبلیغات بود. این پژوهش از دسته تحقیقات کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها در زمره پژوهش های پیمایشی- توصیفی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران اماکن ورزشی سرپوشیده یزد بود (600 نفر). ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، سنجش میزان مطلوبیت استفاده از تبلیغات سبز مبتنی بر ارزش های بومی در مدیریت اماکن ورزشی و همچنین تعیین شیوه های استفاده از این تبلیغات بود. این پژوهش از دسته تحقیقات کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها در زمره پژوهش های پیمایشی- توصیفی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران اماکن ورزشی سرپوشیده یزد بود (600 نفر). نمونه آماری براساس جدول مورگان، 234 مدیر بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارجمعآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تایید روایی و پایایی مورد بهره برداری قرار گرفت. روایی سازه پرسشنامه با استفاده از معادلات ساختاری و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از نرمافزارهای Spss V26 و Smart PLS 3 استفاده گردید.
نتایج پژوهش نشان داد که کاهش آلودگی صوتی مبتنی بر ارزش های بومی، افزایش فضای سبز مبتنی برارزش های بومی، دفع زباله و نخاله ساختمان مبتنی بر ارزش های بومی و صرفه جویی انرژی مبتنی بر ارزش های بومی عوامل موثر بر شیوههای تبلیغات سبز اماکن ورزشی می باشند که از این 4 عامل بیشترین توجه مربوط به شاخص «دفع زباله و نخاله ساختمان» (با میانگین 06/3) و کم ترین توجه مربوط بهشاخص «افزایش فضای سبز»(با میانگین 18/2) میباشد که در رتبه چهارم قرار دارد.
میتوان گفت برای دستیابی به توسعه پایدار لازم است که استفاده از شیوههای به تصویر کشیدن مسئولیتپذیری افزایش فضای سبز مبتنی بر ارزش های اخلاقی، ملی و تاریخی و ارزش های زندگی مدرن در مدیریت اماکن ورزشی دیده شود.
محمدرضا رجبی؛ غلامرضا شعبانی بهار؛ غلامعلی کارگر؛ حبیب هنری
چکیده
هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل برنامهریزی، جذب و انتخاب مدیریت استعداد در ورزش هندبال ایران بود. این تحقیق، از دسته تحقیقات کیفی میباشد که به صورت بنیادی انجام گرفته است. گردآوری دادهها با استفاده از مطالعه اسناد و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان حوزه هندبال انجام گرفت که به روش نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری ادامه ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل برنامهریزی، جذب و انتخاب مدیریت استعداد در ورزش هندبال ایران بود. این تحقیق، از دسته تحقیقات کیفی میباشد که به صورت بنیادی انجام گرفته است. گردآوری دادهها با استفاده از مطالعه اسناد و مصاحبه با 15 نفر از خبرگان حوزه هندبال انجام گرفت که به روش نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. داده ها با استفاده از کدگذاری باز، محوری و گزینشی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها بیانگر وجود 28 مفهوم مؤثر در بخش برنامه ریزی استعداد بود که در هشت مؤلفه ارتباط و تعامل با نهادها، ساختار سازمانی مناسب، تنظیم برنامه جامع و عملیاتی، ارزیابی و نگرش سیستماتیک، تدوین مدل یکپارچه ساختارمند و اجرایی، افزایش بودجه و منابع مالی، انجام مطالعات آمایشی و پژوهشی و آموزش نیروی انسانی دسته بندی شدند.
در بخش جذب استعداد، 25 مفهوم مؤثر در شش مؤلفه تبلیغات رسانهای، تبلیغات و برندسازی هندبالی، نقش آموزش و پرورش، نقش دانشگاهها و سایر ارگانها، نقش بعد همگانی هندبال و نقش بعد تخصصی هندبال طبقه بندی گردیدند.
همچنین در بخش انتخاب استعداد نیز 28 مفهوم مؤثر در در هشت مؤلفه عوامل سازمانی، آزمون ها و شاخص های استعدادیابی، عوامل ژنتیک، برگزاری مسابقات، عوامل اجتماعی- ذهنی، مهارت جسمانی و حرکتی، نقش مربیان استعدادیاب و امکانات و تجهیزات طبقه بندی شدند.
براساس نتایج تحقیق، راهبردهای ارتباط و تعامل با آموزش و پرورش، ثبات مدیریت و برنامه، پوشش رسانهای، حمایت از مربیان و قهرمانان هندبال، اعتبار و مناسب بودن آزمون ها و شاخصهای استعدادیابی و بودجه و منابع مالی کافی میتوانند کمکرسان مسئولان حاکمیتی در راستای مدیریت استعداد هندبال کشور باشد.