زهرا عبدالوهابی؛ شاهو زمانی دادانه؛ کبریا اقبالی؛ علیرضا زند
چکیده
هدف این پژوهش بررسی روابط علی بین سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی با نوآوریفردی با نقش میانجی تعهدعاطفی و درگیریشغلی در کارکنان وزرات ورزش و جوانان بود. جامعه آماری این تحقیق، کلیهی کارکنان وزارت ورزش و جوانان کشور بود که طبق جدول مورگان 291 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل چهار پرسشنامه ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی روابط علی بین سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی با نوآوریفردی با نقش میانجی تعهدعاطفی و درگیریشغلی در کارکنان وزرات ورزش و جوانان بود. جامعه آماری این تحقیق، کلیهی کارکنان وزارت ورزش و جوانان کشور بود که طبق جدول مورگان 291 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل چهار پرسشنامه استاندارد سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی رول و کاپ(2012)؛ پرسشنامه تعهد عاطفی آلن و میر(1990)؛ پرسشنامه درگیریشغلی ریلی و همکاران(1993) و پرسشنامه ظرفیت نوآوری منابع انسانی کولیو و همکاران(2011) بود. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدل-سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart-PLS 3.2.8 استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که سیستم-های اطلاعاتی منابع انسانی به صورت مستقیم بر نوآوری فردی، درگیری شغلی و تعهد عاطفی تاثیر معناداری دارد. همچنین سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی از طریق درگیری شغلی و تعهد عاطفی نیز تاثیر غیرمستقیم بر نوآوری فردی کارکنان وزرات ورزش و جوانان دارد. همچنین درگیریشغلی و تعهد عاطفی اثر مثبت و معناداری بر نوآوری فردی کارکنان وزرات ورزش و جوانان دارند. با توجه به نتایج تحقیق مدیران وزارت ورزش و جوانان جهت افزایش نوآوری کارکنان میتوانند در کنار پیادهسازی سیستمهای اطلاعاتی منابع انسانی، تعهد عاطفی و درگیری شغلی کارکنان را افزایش دهند.
کاوه میرانی؛ زهراحاجی انزهایی؛ وحید ربیعی؛ شاهو زمانی دادانه
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ترس از سرقت اینترنتی هویت مشتری بر قصد خرید آنلاین محصولات ورزشی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی آنلاین تشکیل می دادند. به منظور برآورد حجم نمونه از نرمافزار تعیین حجم نمونه اس.پی.اس.اس. سمپلپاور استفاده شد و بر همین مبنا حجم نمونه به تعداد 330 نفر برآورد گردید. این پژوهش، توصیفی ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ترس از سرقت اینترنتی هویت مشتری بر قصد خرید آنلاین محصولات ورزشی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مشتریان فروشگاههای ورزشی آنلاین تشکیل می دادند. به منظور برآورد حجم نمونه از نرمافزار تعیین حجم نمونه اس.پی.اس.اس. سمپلپاور استفاده شد و بر همین مبنا حجم نمونه به تعداد 330 نفر برآورد گردید. این پژوهش، توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی و مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. برای جمعآوری دادهها از سه پرسشنامه مربوط به اطلاعات شخصی، پرسشنامه 12 سوالی «ترس از سرقت اینترنتی» هویت هیل و همکاران (2015) و پرسشنامه 10 سوالی «قصد خرید آنلاین» لی و همکاران (2015) استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی ابزار پژوهش توسط گروهی از اساتید صاحبنظر و روایی سازه آن به وسیله تحلیل عاملی تاییدی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری تأیید گردید. همچنین پایایی پرسشنامهها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 82/0 و 85/0 گزارش شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرم افزارهای اس.پی.اس.اس.، اس.پی.اس.اس. سمپلپاور و آموس استفاده گردید.
یافتهها بیانگر آن بود که با افزایش ترس از سرقت اینترنتی هویت، قصد خرید آنلاین با شدتی قوی کاهش مییابد. به طور کلی میتوان گفت که مشتریان امروزه نه تنها انتظار خدمات مناسب و با ارزش را دارند، بلکه خواستار صداقت و نیکخواهی نیز هستند. بنابراین با فراهم شدن بهینه چنین متغیرهایی است که احتمالاً قصد خرید آنلاین مشتریان به طور مثبت ترغیب میشود.
بر اساس نتایج پژوهش پیشنهاد میگردد هر شش ماه یکبار مدیران وب سایتهای خود را به روز رسانی کنند تا میزان امنیت بالا رود.