اکبر جابری؛ محمد سررشته داری؛ مهدی مرادی؛ کوروش قهرمان تبریزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت ادراکشده بر تصویر برند و وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل هواداران تیمهای پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال ایران بود که تعداد 341 نفر ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت ادراکشده بر تصویر برند و وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل هواداران تیمهای پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال ایران بود که تعداد 341 نفر بهصورت تصادفی در ورزشگاههایی که بهصورت هدفمند جهت انجام پژوهش در نظر گرفته شده بودند، بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. پرسشنامههای استاندارد «تصویر برند»، «وفاداری به برند» و «کیفیت ادراکشده» بهعنوان ابزارهای پژوهش به کار گرفته شدند. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات متخصصان بازاریابی ورزشی و مدیریت برند تایید و پایایی پرسشنامههای پژوهش بر اساس آلفای کرونباخ برای پرسشنامههای تصویر برند، وفاداری به برند و کیفیت ادراکشده به ترتیب 89/0، 86/0 و 83/0 برآورد گردید. جهت تجزیه تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS18 و Amos 18 و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که کیفیت ادراکشده بر تصویر برند، تصویر برند بر وفاداری به برند و کیفیت ادراکشده بر وفاداری به برند تأثیرگذار بوده است.
سید احمد هاشمی؛ کوروش قهرمان تبریزی؛ اسماعیل شریفیان
چکیده
اهمیت و جایگاه منابع انسانی شایسته در توسعه و پیشرفت سازمانی، ضرورت پرداختن به مقوله جانشین پروری را برای هر سازمان شفاف نموده است. لذا مطالعه حاضر به دنبال طراحی مدل جانشین پروری در وزارت ورزش و جوانان با رویکرد مبتنی بر شایستگی است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر ماهیت داده، از نوع تحقیقات آمیخته می باشد. جامعه آماری در بخش ...
بیشتر
اهمیت و جایگاه منابع انسانی شایسته در توسعه و پیشرفت سازمانی، ضرورت پرداختن به مقوله جانشین پروری را برای هر سازمان شفاف نموده است. لذا مطالعه حاضر به دنبال طراحی مدل جانشین پروری در وزارت ورزش و جوانان با رویکرد مبتنی بر شایستگی است. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نظر ماهیت داده، از نوع تحقیقات آمیخته می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل مدیران ارشد منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان و صاحب نظران حوزه مدیریت منابع انسانی (15n=) بود که نمونه ها به صورت هدفمند و به روش گلوله برفی انتخاب شدند. جامعه آماری در بخش کمی شامل کلیه کارکنان وزارتخانه (876N=) بود که نمونه ها (331n=) با استفاده از جدول مورگان به شکل تصادفی انتخاب گردیدند. در این بخش ضمن استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جانشین پروری، «پرسشنامه شایستگی» گریفین (1994) نیز مورد استقاده قرار گرفت. نتایج پژوهش در بخش کیفی حاکی از شناسایی 27 گویه در قالب 4 مولفه استقلال، توانمندسازی، زمینه ای و مدیریت استعداد بود که در اولویت بندی عوامل مؤثر بر جانشین پروری از نظر خبرگان، توانمندسازی، مدیریت استعداد، استقلال و زمینه به ترتیب اولویت بندی شدند. در بخش کمی نتایج پژوهش مدل معادلات ساختاری جانشین پروری ارائه گردید؛ به طوری که در برازش مدل ساختاری ضرایب معناداری t در تمامی مسیرها بالاتر از 96/1 بود. معیارR2 73/0، معیار Red 226/0 و معیار GOF (برازش کلی) 804/0 به دست آمد که نشان از برازش قوی مدل است. نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان می تواند با استفاده از مدل فوق به پرورش جانشینانی شایسته برای آینده سازمان خود بپردازد.