لیلا طالب زاده؛ حمید جنانی؛ محبوب شیخعلی زاده؛ محمد رحیم نجف زاده
چکیده
هدف این پژوهش، تدوین مدل سودآوری باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بر پایه مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش، 362 نفر از مشتریان باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بودند که پرسشنامه ارزشادراک شده محقق ساخته وپرسشنامه های استاندارد، رضایت و وفاداری مشتری لیو (2008) را به طور ...
بیشتر
هدف این پژوهش، تدوین مدل سودآوری باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بر پایه مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش، 362 نفر از مشتریان باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بودند که پرسشنامه ارزشادراک شده محقق ساخته وپرسشنامه های استاندارد، رضایت و وفاداری مشتری لیو (2008) را به طور داوطلبانه تکمیل نمودند. سودآوری باشگاهها از طریق جمع آوری دادهها از مدیران باشگاههای ورزشی و با فرمول ارائه شده شرکت مایکروسافت، محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی در نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شد. نتایج نشان داد ارزش ادراک شده بر سودآوری باشگاهها (001/0=P، 10/0=β، 22/4=t)، رضایت مشتری (001/0=P، 547/0=β، 719/11=t) و وفاداری مشتری (001/0=P، 178/0=β، 188/4=t) تاثیر مستقیم و معناداری دارد. ارزش ادراکشده از طریق رضایت و وفاداری مشتری بر سودآوری باشگاهها تاثیر غیرمستقیم و معناداری دارد. بنابراین هرچقدر رضایت و وفاداری مشتری بیشتری شود ماندگاری مشتریان در باشگاهها افزایش یافته و این هم باعث سود و درآمد بیشتر برای باشگاهها و بقاء و رشد آنها میشود.
تریفه پیامی؛ جعفر برقی مقدم؛ محمد رحیم نجف زاده؛ حبیب محمدپوریقینی
چکیده
هدف از این پژوهش طراحی مدل برندسازی لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از نظریه داده بنیاد بود. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روششناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از دادهها بود. مشارکتکنندگان در تحقیق 16 نفر شامل اساتید حوزه بازاریابی ورزشی، مسئولین باشگاه و سازمان لیگ و استراتژی نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از این پژوهش طراحی مدل برندسازی لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از نظریه داده بنیاد بود. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روششناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از دادهها بود. مشارکتکنندگان در تحقیق 16 نفر شامل اساتید حوزه بازاریابی ورزشی، مسئولین باشگاه و سازمان لیگ و استراتژی نمونهگیری در بخش کیفی هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل محتوای مصاحبهها و کدگذاری استفاده شد. ابزار تحقیق مصاحبه باز بود و نتایج بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. یافتهها نشان داد ارتقای جایگاه نشان تجاری لیگ برتر، هویت با ثبات برند، مدیریت ارتباط مشتریان، منافع مالی معرفهای عوامل علّی بودند. پدیده محوری از عوامل بهبود ارزش ویژه برند، ارزیابی عملکرد، اعتبار نام تجاری برند لیگ تشکیل شده است. عوامل زمینهای شامل جایگاه سازی برند لیگ، عوامل اجتماعی، برقرای تعادل رقابتی در لیگ،زیر ساختهای ملی برند لیگ بود. همچنین عوامل مداخلهگر شامل عامل-های تغییر و پیشرفت فناوریهای مرتبط، عوامل باشگاهی، ضعفهای نظارتی، ضعف نیروی انسانی، پاسخ گویی، ویژگیهای مشتریان بود. راهکارهای حقوقی و قانونی، راهکارهای مدیریتی مناسب، برقراری ارتباطات و تعاملات مناسب، برگزاری مسابقات با توجه به استانداردهای روز دنیا، تقویت عوامل تسهیلکننده برگزاری، تناسب برند و لوگو با لیگ لیگ راهبردهای برندسازی لیگ برتر فوتبال ایران را تشکیل دادند. در نهایت ایندهنگری برند لیگ برتر،تصبیت موقعیت برند لیگ، بهوجود آمدن رابطه برند لیگ و طرفداران، ایجاد تعهد برند، مدیریت صحیح برند پیامدهای حاصل از پژوهش حاضر را تشکیل دادند.
جعفر برقی مقدم؛ علی نعمتی خیاوی؛ محمد رحیم نجف زاده؛ حمید جنانی
چکیده
هدف از این تحقیق، شناسایی عوامل مؤثر بر بهرهوری تور دوچرخهسواری بینالمللی ایران- آذربایجان با تکیه بر سیستمهای خودمدیریتی و سودآوری بود. این پژوهش با رویکرد کیفی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه صاحبنظران حوزه مدیریت ورزشی و بهروری بود که با روش نمونهگیری هدفمند 12 صاحب نظر در تحقیق شرکت کردند. جهت تحلیل مصاحبهها، ...
بیشتر
هدف از این تحقیق، شناسایی عوامل مؤثر بر بهرهوری تور دوچرخهسواری بینالمللی ایران- آذربایجان با تکیه بر سیستمهای خودمدیریتی و سودآوری بود. این پژوهش با رویکرد کیفی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه صاحبنظران حوزه مدیریت ورزشی و بهروری بود که با روش نمونهگیری هدفمند 12 صاحب نظر در تحقیق شرکت کردند. جهت تحلیل مصاحبهها، از سه فرآیند کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی استفاده شد. تحلیلها با کمک نرمافزارهای Maxqda انجام گرفت. با استناد به نتایج کدگذاری محوری، 12 کد محوری استخراج شدند: کدهای نرمافزاری، جذب سرمایه، مدیریت بهرهوری، هیجانی، کارآیی، رفتاری، سرمایه انسانی، ساختار مالی، رشد اقتصادی، سخت افزاری، عملکردی و اثربخشی.
با توجه به نتایج به دست آمده میتوان گفت برای اینکه ساز و کار اجرای یک رویداد دوچرخهسواری فراهم شود باید 1) شاخصهای خودمدیریتی، 2) شاخصهای سودآوری و 3) شاخصهای بهرهوری مورد توجه قرار گیرند. بدین ترتیب، میتوان آینده روشنی را برای رویدادهای دوچرخهسواری به خصوص تور دوچرخهسواری بینالمللی ایران- آذربایجان تصور کرد.