اکبر جابری؛ محمد سررشته داری؛ مهدی مرادی؛ کوروش قهرمان تبریزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت ادراکشده بر تصویر برند و وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل هواداران تیمهای پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال ایران بود که تعداد 341 نفر ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت ادراکشده بر تصویر برند و وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل هواداران تیمهای پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال ایران بود که تعداد 341 نفر بهصورت تصادفی در ورزشگاههایی که بهصورت هدفمند جهت انجام پژوهش در نظر گرفته شده بودند، بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. پرسشنامههای استاندارد «تصویر برند»، «وفاداری به برند» و «کیفیت ادراکشده» بهعنوان ابزارهای پژوهش به کار گرفته شدند. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات متخصصان بازاریابی ورزشی و مدیریت برند تایید و پایایی پرسشنامههای پژوهش بر اساس آلفای کرونباخ برای پرسشنامههای تصویر برند، وفاداری به برند و کیفیت ادراکشده به ترتیب 89/0، 86/0 و 83/0 برآورد گردید. جهت تجزیه تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS18 و Amos 18 و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که کیفیت ادراکشده بر تصویر برند، تصویر برند بر وفاداری به برند و کیفیت ادراکشده بر وفاداری به برند تأثیرگذار بوده است.
پروانه گلرد؛ مهدی مرادی؛ داوود عزیزی
دوره 18، شماره 43 ، خرداد 1398، ، صفحه 211-228
چکیده
هدف این تحقیق، بررسی وضعیت موجود تأمین محتوای برنامههای ورزشی تلویزیون و عوامل پیدایش آن و تبیین وضعیت مطلوب بود. روش این پژوهش، کیفی و از نوع نظریه زمینهای یا مبنایی بود. جامعه آماری پژوهش برگرفته از دو بخش متخصصان رسانهای درون سازمان صدا و سیما و خارج از سازمان بود. متخصصان سازمان صدا و سیما شامل سه گروه تهیهکنندگان، کارگردانان ...
بیشتر
هدف این تحقیق، بررسی وضعیت موجود تأمین محتوای برنامههای ورزشی تلویزیون و عوامل پیدایش آن و تبیین وضعیت مطلوب بود. روش این پژوهش، کیفی و از نوع نظریه زمینهای یا مبنایی بود. جامعه آماری پژوهش برگرفته از دو بخش متخصصان رسانهای درون سازمان صدا و سیما و خارج از سازمان بود. متخصصان سازمان صدا و سیما شامل سه گروه تهیهکنندگان، کارگردانان و نویسندگان برنامههای ورزشی، مدیران گروههای ورزش تلویزیون و سیاستگذاران ورزش سازمان صدا و سیما بودند و در بخش متخصصان رسانهای بیرون از سازمان صدا و سیما نیز از نظرات متخصصان رسانهای/ورزشی و اساتید دانشگاه استفاده شد. روش نمونهگیری نظری و ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساختیافته بود. با اینکه پس از انجام 17 مصاحبه به این نتیجه دست یافتیم که اطلاعات جدید همان تکرار اطلاعات قبلی است، به منظور افزایش تنوع و غلظت مفهومی بیشتر نظریه، تا 20 مصاحبه انجام شد. یافتهها اذعان داشت که برای تأمین محتوای چندوجهی و مطلوب، باید تلویزیون از انحصار دولت خارج شود تا با تمرکززدایی و ایجاد فضایی مبتنی بر شایسته سالاری بتوان تعامل و همکاری تلویزیون و متولیان ورزش را ایجاد کرد. بنابراین، استفاده از کارشناسان و متخصصان در تولید محتوا، تأمین محتوا بر اساس نرمافزارهای آنالیز، تشکیل گروه مطالعاتی پیش از تولید، سهمبندی عادلانه مؤلفههای ورزش، دعوت از صاحبنظران با تخصصهای مختلف در برنامه، شناخت نیازهای واقعی مخاطبان و تعامل دو سویه با آنها میتواند چنین رویکردی را محقق سازد.