کاوه آزاده؛ فرشاد امامی؛ محمدحسین قربانی؛ نصراله محمدی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توفیق سازمانی در وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر آینده اندیشی اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی میباشد؛ که به شکل میدانی انجام گرفته است. برای گردآوری اطلاعات، از مصاحبه های نیمه ساختاریافته استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل افراد متخصص و نخبه آشنا به مباحث رفتار سازمانی و ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی توفیق سازمانی در وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر آینده اندیشی اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی میباشد؛ که به شکل میدانی انجام گرفته است. برای گردآوری اطلاعات، از مصاحبه های نیمه ساختاریافته استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل افراد متخصص و نخبه آشنا به مباحث رفتار سازمانی و مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی بودند. لذا تعداد 14 نفر برای انجام مصاحبه با بهره گیری از روش هدفمند انتخاب شد. از روش توافق درون موضوعی، برای تایید پایایی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده گردید. در این پژوهش، مهارت های کاری، پیشران های سازمانی، به عنوان شرایط علی در نظر گرفته میشود. مقولههای آموزشی و زیر ساختی به عنوان شرایط زمینهای در نظر گرفته شدهاند. مقولههای درون سازمانی و مشکلات راهبردی به عنوان شرایط مداخلهگری عمل میکند که در جهت بهبود پدیده مورد بررسی عمل میکنند. آینده نگری، بهبود و کنترل به عنوان استراتژی است که برای کنترل، اداره و پاسخ به پدیده مورد بررسی اتخاذ میشوند، در نظر گرفته شدهاند. مقولههای اخلاق کاری و عملکرد و بهره وری به عنوان پیامد و نتیجه حاصل از این مدل در نظر گرفته شده است. در این راستا تمرکز بر مدل مورد نظر می تواند موجب موفقیت سازمانی وزارت ورزش و جوانان ایران شود.
احمد اسماعیلی؛ نصراله محمدی؛ فرشاد امامی
چکیده
این تحقیق با هدف تدوین مدل عوامل موثر بر نیات رفتاری هواداران لیگ برتر فوتبال به روش کیفی و با استفاده از نظریه داده- بنیاد شکل گرفته است. نمونه گیری پژوهش به صورت هدفمند با تعداد 20 نفر(12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و 8 نفر از کارشناسان بازاریابی و ورزشکاران و صاحبنظران عرصه ورزش و مدیریت ورزشی کشور) تا حد اشباع نظری صورت گرفت. تحلیل داده ...
بیشتر
این تحقیق با هدف تدوین مدل عوامل موثر بر نیات رفتاری هواداران لیگ برتر فوتبال به روش کیفی و با استفاده از نظریه داده- بنیاد شکل گرفته است. نمونه گیری پژوهش به صورت هدفمند با تعداد 20 نفر(12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و 8 نفر از کارشناسان بازاریابی و ورزشکاران و صاحبنظران عرصه ورزش و مدیریت ورزشی کشور) تا حد اشباع نظری صورت گرفت. تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها منطبق با راهبرد تحقیق در سه مرحله کدگذاری شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل محتوی، کدگذاری و تکنیک دلفی استفاده گردید. نتایج نشان داد مدل و الگوی پیشنهادی تحقیق در زمینه عوامل موثر بر نیات رفتاری هواداران لیگ برتر فوتبال مشتمل بر 38 مقوله محوری است که از ترکیب حدود 218 مفهوم اولیه به دست آمده است. با استفاده از تکنیک دلفی نسبت به غربال شاخصها اقدام گردید و 34 شاخص به دست آمد. بر این اساس، نیات رفتاری هواداران در ورزش فوتبال به عنوان مقوله محوری بر مبنای 5 شرط علّی مدیریت ارتباط با هوادار، شرایط حمایتی، شرایط باشگاه، شرایط ورزشگاه و عوامل امنیتی و از طریق ﺗﻮﺳﻌﮥ راهبرد ﻫﺎی ﻣﺆﺛﺮ مدیریتی، ارزﻳﺎﺑﻲ ﻣﻴﺰان رﺿﺎﻳﺘﻤﻨﺪی هواداران، ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﻲ دوره ای و ﻣﺪاوم از هواداران، تطبیق ﺗﺠﻬﻴﺰات و ﻧﻤﺎی ﺧﺎرﺟﻲ و داﺧﻠﻲ ورزﺷﮕﺎه با خواسته هواداران، ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ ﺑﺎ هواداران، اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮ ﺑﻮدن ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﻋﺮﺿﮥ ﺧﺪﻣﺎت و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮی در اراﺋﮥ ﺧﺪﻣﺎت، برنامه ریزی جذب، مشوق ها، قیمت گذاری، کانال های توزیع، اجرای قوانین محقق می شود و به تحقق پیامدهای رﺿﺎﻳﺘﻤﻨﺪی هواداران، اﻓﺰاﯾﺶ درآﻣﺪ ﺑﺎﺷﮕﺎه ﻫﺎ از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﻠﯿﺖ ﻓﺮوﺷﯽ، اﺳﺘﺎﻧﺪاردﺳﺎزی اﻣﺎﮐﻦ و ﻓﻀﺎﻫﺎی ورزﺷﯽ و جلب رﺿﺎﻳﺖ هواداران می انجامد.