بهنام نقی پور گیوی؛ غلامعلی کارگر؛ سارا کشکر؛ حبیب هنری
دوره 17، شماره 42 ، اسفند 1397، ، صفحه 73-92
چکیده
سیاستگذاری تبلیغاتی یکی از مهمترین وظایف نهادها و سازمان های دولتی بزرگ همچون وزارتخانهها برای سازمان های زیر مجموعه خود است. علیرغم این ضرورت، تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در کشور فاقد سیاستگذاری است.از اینرو، هدف این پژوهش، شناسایی چالشهای سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در کشور در حوزههای جامعه ...
بیشتر
سیاستگذاری تبلیغاتی یکی از مهمترین وظایف نهادها و سازمان های دولتی بزرگ همچون وزارتخانهها برای سازمان های زیر مجموعه خود است. علیرغم این ضرورت، تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در کشور فاقد سیاستگذاری است.از اینرو، هدف این پژوهش، شناسایی چالشهای سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در کشور در حوزههای جامعه شناختی، مدیریتی و اقتصادی- سیاسی بود. این پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از نظر روش، کیفی بود که در آن از روش تحلیل مضمون استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان حقوق ورزشی، تبلیغات، سیاستگذاری و مدیریت و بازاریابی ورزشی با حجم نامعلوم بود. با روش نمونهگیری هدفمند، 15 خبره مورد مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته قرار گرفتند و با معیار اشباع نظری، فرآیند تحلیل به اتمام رسید و کیفیت یافتهها نیز با بازکدینگ بخشی از دادهها مورد تایید واقع شد. مجموعه کدگذاریهای انجام گرفته به همراه انبوهی از یادنوشت های پژوهشگر نشان داد که چالشهای سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در ایران سه دسته اند: چالشهای مدیریتی، چالش های جامعه شناختی و چالشهای سیاسی- اقتصادی. چالشهای مدیریتی شامل ضعفهای شناختی و ضعفهای سیستمی بودند. میتوان با در نظر گرفتن چالشهای شناسایی شده در این تحقیق، سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در ایران را تدوین کرد.