طراحی مدل تأثیر نام تجاری در ورزش بر فاکتورهای روان‌شناختی ورزشکاران حرفه‌ای

روح اله محمودی؛ سید رضا حسنی؛ فرشید نمامیان؛ مهرداد قنبری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مهر 1401

https://doi.org/10.22034/ssys.2022.2356.2692

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل تأثیر نام تجاری در ورزش بر فاکتورهای روان‌شناختی ورزشکاران حرفه‌ای اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، روش تحقیق، آمیخته از نوع اکتشافی متوالی و شیوه گردآوری پیمایشی بود. جامعة آماری در بخش کیفی را متخصصان صاحب‌نظر در حوزه بازاریابی ورزشی، روان‌شناسی ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و مدیریت ورزشی بود. ...  بیشتر

تاثیر هشت جلسه آموزش ایمن سازی در مقابل استرس بر کاهش اضطراب قبل از مسابقه

حسن عبدی؛ حسن غرایاق زندی

دوره 18، شماره 45 ، آذر 1398، ، صفحه 315-326

چکیده
  هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر هشت جلسه آموزش ایمن سازی در مقابل استرس بر کاهش اضطراب قبل از مسابقه پسران نوجوان می باشد. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و تجربی بود. جامعه آماری تحقیق را تمامی نوجوانان ورزشکار 14-19 ساله رشته او‌اسپرت شهرستان شاهرود در سال 1397 تشکیل دادند که براساس تعداد ثبت نام ...  بیشتر