علیرضا پاشائی خامنه؛ فرشاد امامی؛ 3. سید عماد حسینی؛ اکرم خواجه پور
چکیده
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاههای ورزشی ایران بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری دادهها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مدیران عامل و هیئت رئیسه باشگاههای ورزشی معتبر، مربیان، ...
بیشتر
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاههای ورزشی ایران بود.روششناسی: روش تحقیق حاضر از نوع کیفی (به روش گراندد تئوری) بوده و گردآوری دادهها از طریق مصاحبه و بررسی پیشینه های تحقیق انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل مدیران عامل و هیئت رئیسه باشگاههای ورزشی معتبر، مربیان، متخصصان ورزشی و خبرگان مطرح دانشگاهی دارای زمینه علمی مدیریت ورزشی و آشنا به بازاریابی ورزشی بودند که نمونه تحقیق به صورت نظری تعیین و پس از انجام 12 مصاحبه، عوامل زمینه ای تاثیرگذار بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاههای ورزشی ایران شناسایی شد. لازم به ذکر است که تحلیل دادهها با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شده است. یافتهها: یافته های تحقیق حاکی از آنست که در نتیجه تحلیل راهبردی نظرات مشارکتکنندگان پژوهش، دستیابی به استقرار سیسم مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاههای ورزشی ایران نیازمند بکارگیری راهبردهایی است که در 5 مقوله اصلی و 11زیر مقوله فرعی می باشد.بحث و نتیجهگیری: استقرار سیستم راهبردی مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت و وفاداری مشتریان به باشگاههای ورزشی تاثیر مثبتی داشته است. ایجاد حس و حال خوب برای صاحبان، سرمایه گذاران و مشتریان باشگاههای ورزشی، ایجاد ارتباطات نزدیک، تنگاتنگ و حقیقی با مشتریان ارتقای پیش فرض مشتریان از میزان و کیفیت خدمات دریافتی از باشگاه، ایجاد اعتماد و اطمینان کامل در مشتریان از جمله پیامدهای استقرار این سیستم در باشگاههای ورزشی است.
فیروزه حاج علی اکبری؛ جهان افروز احمدزاده
دوره 18، شماره 46 ، اسفند 1398، ، صفحه 181-194
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولید کننده پوشاک ورزشی در ایران است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل کارکنان شرکتهای دایی و مجید به تعداد 140 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 105 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولید کننده پوشاک ورزشی در ایران است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل کارکنان شرکتهای دایی و مجید به تعداد 140 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 105 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه «مدیریت دانش» شرون لاوسون(2003) و پرسشنامه استاندارد بومی شده «گرایش به کارآفرینی» استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین مدیریت دانش و ابعاد آن با موفقیت ارتباط با مشتری در شرکتهای تولید کننده پوشاک ورزشی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیونی نیز آشکار ساخت که مؤلفههای مدیریت دانش توانستهاند حدود 28/0 درصد از میزان موفقیت ارتباط با مشتری را پیش بینی کنند که در این میان بعد کاربرد دانش بیشترین سهم را در این پیش بینی دارد.