محمد سررشته داری؛ محمد پورکیانی؛ فرشاد امامی
چکیده
پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اولویتبندی علل وفاداری مشتریان به برند پوشاک ورزشی ایرانی بود. فرایند انجام پژوهش در دو مرحله صورت پذیرفت در مرحله اول به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با نظرخواهی از 20 خبره، شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی و تولید کنندگان پوشاک ورزشی در این زمینه انجام گرفت که در این مرحله 7 شاخص شناسایی گردید. در ...
بیشتر
پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اولویتبندی علل وفاداری مشتریان به برند پوشاک ورزشی ایرانی بود. فرایند انجام پژوهش در دو مرحله صورت پذیرفت در مرحله اول به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با نظرخواهی از 20 خبره، شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی و تولید کنندگان پوشاک ورزشی در این زمینه انجام گرفت که در این مرحله 7 شاخص شناسایی گردید. در مرحله دوم با استفاده از نرمافزار Expert choice به وزندهی شاخصهای شناسایی شده پرداخته شده است. جهت اطمینان از روایی و پایایی دادههای جمعآوری شده، از روش چک کردن توسط مصاحبه شوندگان استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مهمترین مولفه ها به ترتیب مولفه قیمت با وزن نسبی 321/0، طراحی و شیک بودن 258/0، کیفیت محصول 159/0، کیفیت خدمات 109/0، تبلیغات 070/0، محیط فروشگاه 046/0 و بعد نام تجاری با وزن 037/0 میباشند. با توجه به نتایج تحقیق میتوان چنین بیان کرد که مولفه قیمت از با اهمیتترین عوامل وفاداری میباشند که از به صرفه بودن و سپس کیفیت اجناس نزد مصرفکنندگان ناشی میگردد.
مجتبی جودی؛ مهدی نادری نسب؛ رحیم رمضانی نژاد؛ وحید مقدم
چکیده
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب شد (181 نفر). ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب شد (181 نفر). جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران (17 نفر) تایید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (89/0) و پایایی ترکیبی محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار PLS3-SPSS24 استفاده شد.
نتایج نشان داد که تمامی ضرایب معنیداری t از 96/1 بزرگتر هستند که این امر معنیدار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تایید میسازد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان گفت بر پایه این مدل، میتوان به ارزیابی عینی از سطح فعالیتهای مدیریت در شرکتهای تولیدات ورزشی پرداخت و اطلاعات علمی لازم در زمینه اقدامات مناسب برای برندسازی سازمانهای ورزشی را به دست آورد.
محمد سررشتهداری؛ محمد پورکیانی؛ فرشاد امامی
چکیده
پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اولویت بندی علل وفاداری مشتریان به برند پوشاک ورزشی ایرانی بود. فرایند انجام پژوهش در دو مرحله صورت پذیرفت در مرحله اول به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با نظرخواهی از 20 خبره، شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی و تولید کنندگان پوشاک ورزشی در این زمینه انجام گرفت که در این مرحله 7 شاخص شناسایی گردید. در ...
بیشتر
پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اولویت بندی علل وفاداری مشتریان به برند پوشاک ورزشی ایرانی بود. فرایند انجام پژوهش در دو مرحله صورت پذیرفت در مرحله اول به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با نظرخواهی از 20 خبره، شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی و تولید کنندگان پوشاک ورزشی در این زمینه انجام گرفت که در این مرحله 7 شاخص شناسایی گردید. در مرحله دوم با استفاده از نرمافزار Expert choice به وزندهی شاخصهای شناسایی شده پرداخته شده است. جهت اطمینان از روایی و پایایی دادههای جمعآوری شده، از روش چک کردن توسط مصاحبه شوندگان استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مهمترین مولفه ها به ترتیب مولفه قیمت با وزن نسبی 321/0، طراحی و شیک بودن 258/0، کیفیت محصول 159/0، کیفیت خدمات 109/0، تبلیغات 070/0، محیط فروشگاه 046/0 و بعد نام تجاری با وزن 037/0 میباشند. با توجه به نتایج تحقیق میتوان چنین بیان کرد که مولفه قیمت از با اهمیتترین عوامل وفاداری میباشند که از به صرفه بودن و سپس کیفیت اجناس نزد مصرف کنندگان ناشی میگردد.
مجتبی جودی1؛ مهدی نادری نسب؛ رحیم رمضانی نژاد؛ وحید مقدم
چکیده
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب گردید (181 ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، مدلسازی معادلات ساختاری برندسازی صنعت پوشاک ورزشی ایران بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارشناسان شرکتهای تولیدی ورزشی و متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و صنعت ورزش تشکیل می دادند که از میان آنها نمونه آماری بهصورت دردسترس انتخاب گردید (181 نفر). جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده و روایی صوری پرسشنامه توسط صاحبنظران (17 نفر) تایید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (89/0) و پایایی ترکیبی محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار PLS3-SPSS24 استفاده شد.
نتایج نشان داد که تمامی ضرایب معنیداری t از 96/1 بزرگتر هستند که این امر معنیدار بودن تمامی سؤالات و روابط میان متغیرها را در سطح اطمینان 95% تایید میسازد. با توجه به نتایج پژوهش میتوان گفت بر پایه این مدل، ارزیابی عینی از سطح فعالیتهای مدیریت در شرکتهای تولیدات ورزشی و کسب اطلاعات علمی لازم در زمینه اقدامات مناسب برای برندسازی سازمانهای ورزشی امکان پذیر است.
علی قبادی؛ ناهید شتاب بوشهری؛ امین خطیبی
دوره 19، شماره 47 ، خرداد 1399، ، صفحه 247-265
چکیده
هدف از این تحقیق، ارائه مدلی برای توسعه برند پوشاک ورزشی ایرانی بر اساس نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران بازاریابی، تولیدکنندگان پوشاک ورزشی داخلی و اساتید حوزه بازاریابی دانشگاه بودند. بدین منظور پس از مطالعه پیشینه تحقیق، مصاحبههای کیفی نیمه ساختارمند و عمیق با روش نمونهگیری هدفمند نظری انجام شد. ...
بیشتر
هدف از این تحقیق، ارائه مدلی برای توسعه برند پوشاک ورزشی ایرانی بر اساس نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران بازاریابی، تولیدکنندگان پوشاک ورزشی داخلی و اساتید حوزه بازاریابی دانشگاه بودند. بدین منظور پس از مطالعه پیشینه تحقیق، مصاحبههای کیفی نیمه ساختارمند و عمیق با روش نمونهگیری هدفمند نظری انجام شد. مصاحبهها تا رسیدن به مرحله اشباع نظری و شناسایی همه عوامل ادامه یافت (12=n). دادهها با استفاده از نرمافزار انویوو نسخه[1] 10 تحلیل شد. در طی سه مرحله (کدگذاری باز، محوری و گزینشی) 359 کد استخراج شد که با مقایسه و طبقهبندی کدهای مشابه، 221 مفهوم ،60 کد باز و 6 دسته کد محوری به دست آمد.
نتایج پژوهش نشان داد تنوع و نوآوری در تولید محصول، برنامهریزی راهبردی، انتخاب بازار هدف، رتبهبندی پوشاک ورزشی و طراحی متناسب با نیاز بازار در توسعه عمودی و بهکارگیری فناوری روز در تولید محصولات نیز در توسعه افقی برند پوشاک ورزشی ایرانی تأثیرگذار است. در این زمینه دولت نیز میتواند با حمایتهای مالی، پرداخت تسهیلات بانکی کمبهره، وضع قوانین حمایتی، اصلاح قوانین مالیاتی و بیمهای و جلوگیری از ورود پوشاک ورزشی قاچاق به کشور به توسعه برند پوشاک ورزشی ایرانی کمک کند.
[1] N vivo Coding