فرانک پایدار؛ نادی علیزاده؛ علی رغبتی؛ بهنام فتاح زاده
دوره 19، شماره 48 ، شهریور 1399، ، صفحه 93-122
چکیده
آموزش و تولید محتوا، ازجمله راههای دستیابی به فرهنگ اقتصاد مقاومتی میباشد. پژوهش حاضر درصدد بررسی نقش آموزش مجازی (تولید محتوا) بر ابعاد اقتصاد مقاومتی در وزارت ورزش و جوانان بوده است.
با توجه به هدف تحقیق و اتفاق نظر جمعی از اساتید، این تحقیق مبتنی بر استدلالها و تحلیلهای منطقی اقدام به ارائه الگویی نوین کرده است که به ...
بیشتر
آموزش و تولید محتوا، ازجمله راههای دستیابی به فرهنگ اقتصاد مقاومتی میباشد. پژوهش حاضر درصدد بررسی نقش آموزش مجازی (تولید محتوا) بر ابعاد اقتصاد مقاومتی در وزارت ورزش و جوانان بوده است.
با توجه به هدف تحقیق و اتفاق نظر جمعی از اساتید، این تحقیق مبتنی بر استدلالها و تحلیلهای منطقی اقدام به ارائه الگویی نوین کرده است که به مجموعه دانش در این حوزه میافزاید. پس میتوان آن را از حیث روش، دارای روش شناسی توسعه و از حیث اجرا از نوع تحقیق عملی یا مدل سازی پیمایشی دانست. در این تحقیق به منظور ارائه مدل اولیه، از روش مصاحبه اکتشافی به موازات کتابخانهای بهره گرفته شده و سپس با استفاده از پرسشنامه اقدام به اخذ نظر خبرگان شده است.
یافتههای پژوهش نشان می دهد که مقدار عددی (قطعی)[1] FIS کلی 08/5 به دست آمده است که با تطبیق دادن این عدد با تابع عضویت تعریف شده برای سیستم استنتاج فازی میتوان آن را در حد متوسط دانست. این موضوع گویای آن است که آموزش مجازی بر ظرفیت سازمانی و بر همبستگی بین کارکنان و مدیران و بر کنترل مصرف و استفاده از تولید داخلی تأثیر معناداری دارد.
بدین ترتیب می توان گفت که استفاده از روشهای مختلف آموزشی برای فرهنگسازی و نهادینه شدن مفهوم اقتصاد مقاومتی در اذهان و در عمل، از ملزومات کاهش یا حذف شوکهای اقتصادی وارد بر بدنه جامعه است. ازآنجا که نقش نیروهای انسانی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، آموزش صحیح و اصولی نیروی انسانی و فرهنگسازی و درونیکردن اهداف اقتصاد مقاومتی، از ارکان اساسی دستیابی به این اهداف به شمار می آید.
[1] crisp