کارکرد رسانه‌ها در توسعه ورزش ایران

مجتبی احمدی؛ ایمان صفائی؛ محمد علی نودهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مرداد 1403

https://doi.org/10.22034/ssys.2024.3259.3382

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی کارکرد رسانه‌ها در توسعه همه‌جانبه ورزش کشور بود. جامعه آماری شامل ورزشکاران عضو تیم‌های ملی، صاحبان کسب وکارهای ورزشی و مدیران ورزشی بود. به دلیل حجم بالای جامعه، تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش معادلات ساختاری ...  بیشتر

مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر مشارکت سیاسی جوانان(مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خوارسگان و نجف‌آباد)

علی محمدی کیا؛ سید حسن ملائکه؛ محمدرضا اقارب پرست

دوره 19، شماره 48 ، شهریور 1399، ، صفحه 273-296

چکیده
  این پژوهش بر آن است که وضعیت مشارکت سیاسی و عوامل تاثیرگذار بر آن را در میان جوانان دانشجوی  دو دانشگاه  مورد مطالعه قرار دهد. از این رو،  ابتدا سطوح سه‌گانه نظریات مرتبط به مشارکت سیاسی(کلان، خرد و تلفیقی) مورد بررسی نظری قرار گرفت و سپس بر اساس آن، چارچوب کلی برای پژوهش میدانی طراحی گردید. در این پژوهش از روش پیمایشی و ابزار ...  بیشتر