ارائه الگوی توسعه کسب و کارهای ورزشی با رویکرد استارتاپ ها با رویکرد نظریه داده بنیاد

اصغر شکری؛ مجید سلیمانی؛ عادل افکار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مهر 1402

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2713.2961

چکیده
  هدف از این پژوهش ارائه الگوی توسعه کسب و کارهای ورزشی با رویکرد استارتاپ‌ها با استفاده از نظریه داده بنیاد بود. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روش‌شناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از داده‌ها بار رویکرد اسشتراوس و کوربین بود. مشارکت‌کنندگان در تحقیق 15 نفر شامل اساتید دانشگاه رشته مدیریت ورزشی، ...  بیشتر

شناسایی عوامل کلیدی و راهبردی مؤثر بر آینده کسب و کارهای ورزش های الکترونیکی در ایران

مریم کوه فلاح؛ حسین عبدالملکی؛ پریوش نوربخش؛ مهوش نور بخش

دوره 23، شماره 64 ، شهریور 1403، ، صفحه 487-510

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2623.2899

چکیده
  آهنگ تغییرات کسب و کارهای ورزشی به­ قدری سریع است که تعادل برقرار‌کردن میان چالش­های عملیاتی امروزی و برنامه­ ریزی برای مواجهه با اتفاق بزرگ آینده، خود یک چالش جدی است. بنابراین هدف این پژوهش، شناسایی عوامل کلیدی و راهبردی مؤثر بر آینده کسب و کارهای ورزش­های الکترونیکی در ایران می باشد. پژوهش حاضر از نوع آمیخته (کیفی- کمی) و ...  بیشتر

طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت‌های تولیدی ورزشی

موسی جلیلی؛ مهرعلی همتی نژاد طولی؛ مهدی نادری نسب

دوره 19، شماره 49 ، آذر 1399، ، صفحه 211-236

چکیده
  هدف این پژوهش، طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت‌های تولیدی ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری (محدود و نامشخص) پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان شرکت­های تولیدی ورزشی و اساتید دانشگاهی با تخصص مدیریت کسب و کار در ورزش بود که تعداد  363 نفر نمونه آماری  به ...  بیشتر