اکبر جابری؛ محمد سررشته داری؛ مهدی مرادی؛ کوروش قهرمان تبریزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت ادراکشده بر تصویر برند و وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل هواداران تیمهای پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال ایران بود که تعداد 341 نفر ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت ادراکشده بر تصویر برند و وفاداری هواداران به برند تیمهای فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل هواداران تیمهای پرطرفدار در لیگ برتر فوتبال ایران بود که تعداد 341 نفر بهصورت تصادفی در ورزشگاههایی که بهصورت هدفمند جهت انجام پژوهش در نظر گرفته شده بودند، بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند. پرسشنامههای استاندارد «تصویر برند»، «وفاداری به برند» و «کیفیت ادراکشده» بهعنوان ابزارهای پژوهش به کار گرفته شدند. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات متخصصان بازاریابی ورزشی و مدیریت برند تایید و پایایی پرسشنامههای پژوهش بر اساس آلفای کرونباخ برای پرسشنامههای تصویر برند، وفاداری به برند و کیفیت ادراکشده به ترتیب 89/0، 86/0 و 83/0 برآورد گردید. جهت تجزیه تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS18 و Amos 18 و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که کیفیت ادراکشده بر تصویر برند، تصویر برند بر وفاداری به برند و کیفیت ادراکشده بر وفاداری به برند تأثیرگذار بوده است.