تبیین جامعه‌شناختی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به مصرفِ شبکه‌هاى‌اجتماعى ‌مَجازی‌

ذبیح اله صدفى؛ سکینه بابایی

دوره 13، شماره 25 ، آذر 1393، ، صفحه 25-64

چکیده
  در این مقاله، به تبیین جامعه‌شناختی عوامل مؤثر بر گرایش جوانان به مصرفِ شبکه‌هاى‌اجتماعى‌مَجازی‌ براساس نظریۀ والتر بنیامین و مُدل ارتباطی اقناع رسانه‌اى موریس روزنبرگ و کارل هاولند پرداخته شده است. در مُدل نظرى تحقیق، مفروض اصلى آن است که شبکه‌هاى ‌اجتماعى‌مَجازی به عنوان یک شبکۀ ارتباطى در بستر تکنیک‌های اقناع سازی بر رفتار ...  بیشتر

هویت مذهبی و سبک زندگی مورد مطالعه: جوانان شهر شیراز

بیژن خواجه نوری؛ زهرا ریاحی؛ سیدابراهیم مساوات

دوره 12، شماره 19 ، اردیبهشت 1392، ، صفحه 81-100

چکیده
  چکیده مطالعه­ی حاضر رابطه­ی بین  هویت مذهبی و سبک زندگی جوانان شهر شیراز را مورد بررسی قرار داده است. در ابتدا مطالعه­های انجام شده در این حوزه مرور گردیدند، سپس بر اساس نظریه­یی مبتنی بر آراء گیدنز هفت فرضیه ارائه شد. جهت آزمون فرضیه‌ها 560 جوان بین سنین 15 تا 29 شهر شیراز به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله­ای انتخاب شدند. ...  بیشتر