ظهراب گوهری؛ سمیه عمادی؛ فاطمه روشنی
چکیده
هدف پژوهش، طراحی مدل اولویتهای استراتژیک در توسعه حرفهای مربیان فوتبال ایران بود. روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. دادههای تحقیق به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کیفی و کمی) گردآوری شد. نمونهگیری در بخش کیفی بر اساس پنل تخصصی و هدفمند و برابر با 18 نفر بود. جامعه آماری در بخش کمی، شامل مسئولان آموزش فدراسیون فوتبال، ...
بیشتر
هدف پژوهش، طراحی مدل اولویتهای استراتژیک در توسعه حرفهای مربیان فوتبال ایران بود. روش پژوهش، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. دادههای تحقیق به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کیفی و کمی) گردآوری شد. نمونهگیری در بخش کیفی بر اساس پنل تخصصی و هدفمند و برابر با 18 نفر بود. جامعه آماری در بخش کمی، شامل مسئولان آموزش فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و مسئولان آموزش هیأتهای فوتبال استانها برابر با 56 نفر بودند. به دلیل محدود بودن اعضا، جامعه به صورت تمام شمار به عنوان نمونه انتخاب شد. دادههای پژوهش از طریق بررسی اسناد بالادستی، پیشینه پژوهش، نظرهای خبرگان و پرسشنامههای باز و بسته بهدست آمد. برای تدوین استراتژیها از روش تجزیه و تحلیل سوات و برای تعیین اولویتهای اقدام از روش مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شد. یافتهها نشان داد که نظام آموزش و توسعه مربیان فدراسیون فوتبال، دارای هشت قوت، نه ضعف، شش فرصت و شش تهدید است. با بهرهگیری از تحلیل سوات 11 استراتژی طراحی گردید که در شش سطح، ساختاردهی شدند. استراتژیهای توسعه سنجیده کمی و کیفی مربیگری حرفهای و توسعه مربیگری فوتبال بانوان در سطح اول و استراتژیهای توسعه کمی و کیفی مدرسین مربیگری و توسعه تعاملات و مراودات با کشورهای پیشرو فوتبال جهت یادگیری بینالمللی در سطح زیربنایی قرار گرفتند. تعامل و انعقاد تفاهمنامه همکاری با کشورهای صاحب سبک جهت استفاده از تجربیات توسعه فنی آنها و کیفیسازی دورههای مربیگری، دستیابی به توسعه حرفهای مربیان را هموار خواهد کرد.
محمد همایونپور؛ ولی نوذری؛ سید احسان امیرحسینی
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی مدل ارتقاء فرهنگ مالیاتی در ورزشکاران و مربیان حرفه ای ایران با رویکرد ISM بود. پژوهش به روش آمیخته کمی و کیفی و در چارچوب تحقیقات توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه آماری در بخش کمی، کلیه ورزشکاران و مربیان شاغل در لیگ های حرفه ای ایران بود که با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بر اساس فرمول کوکران، تعداد 368 نفر انتخاب ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی مدل ارتقاء فرهنگ مالیاتی در ورزشکاران و مربیان حرفه ای ایران با رویکرد ISM بود. پژوهش به روش آمیخته کمی و کیفی و در چارچوب تحقیقات توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه آماری در بخش کمی، کلیه ورزشکاران و مربیان شاغل در لیگ های حرفه ای ایران بود که با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بر اساس فرمول کوکران، تعداد 368 نفر انتخاب شدند و در بخش کیفی تعداد 12 نفر از خبرگان بودند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. جهت طراحی مدل از روش ISM استفاده شد. نتایج مبین شناسایی 19 عامل مؤثر بر ارتقاء فرهنگ مالیاتی مربیان و ورزشکاران حرفه ای ایران بود و این عوامل در شش سطح قرار گرفتند. عوامل شفافیت در قوانین مالیاتی و انجام مکانیزه امور مالیاتی در سطح زیربنایی و عوامل تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اعلام شروع فعالیت اقتصادی توسط مودیان در سطح اول مدل قرار گرفتند. می توان گفت که تمرکز بر شفاف سازی قوانین مالیاتی و مدرنیزه کردن سیستم اخذ مالیات، ضمن تأثیر بر ایجاد عوامل سطوح بالاتر مدل و مؤثر در اخذ مالیات، موجب توسعه فرهنگ مالیاتی و اعلام به موقع شروع فعالیت و تسلیم اظهار نامه مالیاتی خواهد شد و پنهان سازی و فرار مالیاتی را کاهش خواهد داد.
سعید یوسفی؛ اسماعیل شریفیان؛ کورش قهرمان تبریزی
دوره 13، شماره 25 ، آذر 1393، ، صفحه 167-180
چکیده
طی سالها همگان بر این باور بودند که ورزشهای رقابتی موجب ارتقای ورزشکاران از نظر شخصیتی میشود، در صورتی که شخصیت به طور خودکار فقط از طریق شرکت در ورزش ساخته نمیشود، بلکه ورزشکاران از طریق آموزشهای مربیان ارزشهای مثبت را فرا میگیرند. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی نقش مربیان در ترویج اخلاق ورزشی در ورزشکاران اجرا ...
بیشتر
طی سالها همگان بر این باور بودند که ورزشهای رقابتی موجب ارتقای ورزشکاران از نظر شخصیتی میشود، در صورتی که شخصیت به طور خودکار فقط از طریق شرکت در ورزش ساخته نمیشود، بلکه ورزشکاران از طریق آموزشهای مربیان ارزشهای مثبت را فرا میگیرند. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی نقش مربیان در ترویج اخلاق ورزشی در ورزشکاران اجرا شد. روش تحقیق حاضر از نوع پیمایشی است که جامعه آماری آن بازیکنان دعوت شده در اردوی تیم ملی نوجوانان فوتبال، هندبال، بسکتبال، تکواندو، کشتی و جودو میباشد. برای نمونهگیری به دلیل کم بودن جامعه آماری از روش سرشماری استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته 33 گویهای که روایی و پایایی آن از طریق آزمونهای (86/0) ICC و (90/0)CVI تایید شد، استفاده گردید. یافتههای تحقیق نشان داد مربیان در ترویج حیطه رفتارهای جوانمردانه و پهلوانی عملکردی مطلوب، ولی در حیطههای تعهد به ورزش، مسئولیتهای اجتماعی و نفی تفکر بردگرایی عملکردی نامطلوب داشتهاند و این اختلافها به لحاظ آماری نیز معنیدار بود. با توجه به نتایج، مربیان باید سعی نمایند در ورزشکاران خود چنین تفکری را پرورش دهند که هدف از شرکت در ورزش، فقط برد نیست و در ترویج مولفههای همچون تعهد ورزشی و مسئولیتهای اجتماعی تلاش بیشتری نمایند.