محسن احمدی؛ نعمت الله نعمتی؛ طاهره باقرپور
چکیده
تحقیق حاضر با هدف تدوین الگوی ساختاریتفسیری توسعه بازاریابی فدراسیونرزمی (انجمنهای ورزشهایرزمی) انجام گرفت. روشتحقیق آمیخته و از نظر هدف کاربردی و به شکل میدانی انجام شد. جامعهآماری تحقیق در بخش کیفی شامل تمامی متخصصان و ورزشکاران خبره ورزشهایرزمی، مدیران فدراسیونهای مرتبط و در بخش کمی، کلیه مدیران و کارشناسان فدراسیون، ...
بیشتر
تحقیق حاضر با هدف تدوین الگوی ساختاریتفسیری توسعه بازاریابی فدراسیونرزمی (انجمنهای ورزشهایرزمی) انجام گرفت. روشتحقیق آمیخته و از نظر هدف کاربردی و به شکل میدانی انجام شد. جامعهآماری تحقیق در بخش کیفی شامل تمامی متخصصان و ورزشکاران خبره ورزشهایرزمی، مدیران فدراسیونهای مرتبط و در بخش کمی، کلیه مدیران و کارشناسان فدراسیون، روسای هیاتهای استانی، اساتید مدیریتورزشی و کارشناسان ورزشهایرزمی بودند. روش نمونهگیری در بخش کیفی هدفمند و با تکنیک گلولهبرفی (18 نفر)، در بخش کمی تصادفی و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر انتخاب شد. در بخش کیفی از مصاحبه عمیق نیمهساختاریافته و در بخش کمی از پرسشنامه محققساخته حاصل از بخش کیفی استفاده شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و در سطح آمار استنباطی از آزمونهای تحلیلعاملیاکتشافی و مدلسازی ساختاری- تفسیری و نرمافزارهای SPSS و Micmac استفاده شد. یافتهها نشان داد که 12 عامل شامل عوامل مدیریتیو برنامهریزی؛ بهبود فرآیندها؛ خلاقیت؛ توجه به داراییهای نامحسوس؛ تبلیغاتو رسانه؛ توجه به مشتریان؛ پیشبردها؛ ارزشهای فرهنگی؛ تکنیکهای بازاریابی؛ نیروی انسانی؛ بخش خصوصی و حامیان و در نهایت عوامل ساختاری به عنوان عوامل موثر بر توسعه بازاریابی فدراسیونرزمی وجود دارد که تمامی آنها به عنوان عوامل موثر بر توسعه بازاریابی فدراسیونرزمی نقش معناداری دارند. نتایج نشان داد که الگوی ساختاری- تفسیری عوامل موثر بر توسعه بازاریابی فدراسیونرزمی در سه سطح طراحی شد که میتواند به عنوان مرجع مناسبی مورداستفاده دستاندرکاران بازاریابی و مدیران فدراسیونرزمی و انجمنهای ورزشهایرزمی قرار گیرد.
عزیزاله ایروان جم؛ سید احسان امیرحسینی؛ مهرزاد حمیدی
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی برنامه و نقشه راهبرد فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد ISM بود. روش تحقیق، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. گردآوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، 15 نفر از خبرگان و در بخش کمی، شامل مسئولان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی برنامه و نقشه راهبرد فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد ISM بود. روش تحقیق، توصیفی و به لحاظ هدف، کاربردی است. گردآوری اطلاعات، به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کمی و کیفی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی، 15 نفر از خبرگان و در بخش کمی، شامل مسئولان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و مدیران هیئت های تابعه در استان ها برابر با 150 نفر بود که به دلیل محدودیت اعضا، نمونه آماری با جامعه برابر شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته و فرم خودتعاملی ساختاری بود. برای تدوین راهبرد های این فدراسیون از روش سوات و برای ساختاردهی راهبرد ها از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شد.
یافته های پژوهش نشان داد که در فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری 13 قوت، 17 ضعف، 13 فرصت و 16 تهدید وجود دارد و برای توسعه این فدراسیون، 17 راهبرد پیشنهاد گردید. همچنین بر اساس یافته ها در بخش مدل سازی ساختاری تفسیری، راهبردها در پنج سطح قرار گرفتند که راهبرد های دانش بنیان نمودن ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی مبتنی بر تعامل با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و تقویت و ارتقای محیط قانونی، حقوقی و برنامه ای این فدراسیون در سطوح پایین مدل (سطوح چهارم و پنجم) قرار گرفتند. می توان گفت که تمرکز مسئولان بر برنامه محوری و ایجاد و یا تقویت محیط حقوقی به همراه حرکت در راستای دانش بنیان شدن این رشته ورزشی، تحقق دیگر راهبرد های طراحی شده و توسعه ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری را در پی خواهد داشت.