لیلا طالب زاده؛ حمید جنانی؛ محبوب شیخعلی زاده؛ محمد رحیم نجف زاده
چکیده
هدف این پژوهش، تدوین مدل سودآوری باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بر پایه مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش، 362 نفر از مشتریان باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بودند که پرسشنامه ارزشادراک شده محقق ساخته وپرسشنامه های استاندارد، رضایت و وفاداری مشتری لیو (2008) را به طور ...
بیشتر
هدف این پژوهش، تدوین مدل سودآوری باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بر پایه مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش، 362 نفر از مشتریان باشگاههای خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بودند که پرسشنامه ارزشادراک شده محقق ساخته وپرسشنامه های استاندارد، رضایت و وفاداری مشتری لیو (2008) را به طور داوطلبانه تکمیل نمودند. سودآوری باشگاهها از طریق جمع آوری دادهها از مدیران باشگاههای ورزشی و با فرمول ارائه شده شرکت مایکروسافت، محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی در نرمافزار اسمارت پیالاس استفاده شد. نتایج نشان داد ارزش ادراک شده بر سودآوری باشگاهها (001/0=P، 10/0=β، 22/4=t)، رضایت مشتری (001/0=P، 547/0=β، 719/11=t) و وفاداری مشتری (001/0=P، 178/0=β، 188/4=t) تاثیر مستقیم و معناداری دارد. ارزش ادراکشده از طریق رضایت و وفاداری مشتری بر سودآوری باشگاهها تاثیر غیرمستقیم و معناداری دارد. بنابراین هرچقدر رضایت و وفاداری مشتری بیشتری شود ماندگاری مشتریان در باشگاهها افزایش یافته و این هم باعث سود و درآمد بیشتر برای باشگاهها و بقاء و رشد آنها میشود.