فرامرز کیانی زاده؛ شهرام علم؛ زهرا هژبرنیا؛ محمدحسن فردوسی؛ نجف آقایی
چکیده
هدف این پژوهش طراحی الگوی درآمدزایی هیاتهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش از نوع مطالعات کیفی با رویکرد نظریة داده بنیاد بود. گردآوری دادهها با استفاده از مصاحبه و بررسی اسناد صورت گرفت. پس از انجام 22 مصاحبۀ عمیق و نیمه ساختاریافته با جامعه آماری تحقیق مقولههای اصلی پس از تکمیل فرایند کدگذاری استخراج گردید. نمونهگیری ...
بیشتر
هدف این پژوهش طراحی الگوی درآمدزایی هیاتهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش از نوع مطالعات کیفی با رویکرد نظریة داده بنیاد بود. گردآوری دادهها با استفاده از مصاحبه و بررسی اسناد صورت گرفت. پس از انجام 22 مصاحبۀ عمیق و نیمه ساختاریافته با جامعه آماری تحقیق مقولههای اصلی پس از تکمیل فرایند کدگذاری استخراج گردید. نمونهگیری بهصورت هدفمند و گلوله برفی تا حد اشباع نظری ادامه یافت. نتایج تحلیل دادهها، طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی به دست آمد. بهطوریکه طی فرآیند کدگذاری باز مقولههایی شامل عوامل علّی، عوامل زمینهای، عوامل مداخلهگر، اقدامات و راهبردها و پیامدهای ناشی از مقوله اصلی تحقیق استخراج گردید؛ در مرحله کدگذاری محوری، پیوند میان این مقوله ها ذیل عناوین شرایط علّی(تأمین وجوه از محل فعالیتهای جانبی هیات، تأمین وجوه از رویدادها، تأمین وجوه از اماکن در اختیار، تأمین وجوه از محل ثبت نام)، عوامل زمینه ای (ورود شرکاء حقوقی، اقدامات سرمایهای، تأمین وجوه سرمایهای، تأمین وجوه جاری)، عوامل مداخله گر (موانع برنامهریزی، موانع حاکمیتی، موانع نهادی، موانع سختافزاری و نرمافزاری)، راهبردهای کنش و کنش متقابل (اقدامات حاکمیتی، اقدام مؤثر بر جذب سرمایه، ایفای نقش مسئولیتپذیری اجتماعی، پیشنهادیه، هدفمندسازی درآمدزایی، تقویت تصویر، درک اهداف شرکاء) و پیامدهای الگوی درآمدزایی هیاتهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران (افزایش کانال-های تأمین مالی، کاهش هزینهها و تحقق اقدامات درآمدزایی) در قالب پارادایم کدگذاری تعیین شد؛ در ادامه و در مرحله کدگذاری انتخابی، یکایک اجزای پارادایم کدگذاری تشریح، سیر داستان ترسیم و نظریه خلق شده؛ در نهایت، گزاره های حکمی و فرضیه های راهبردی پژوهش تدوین گردید.
داریوش حیدری؛ الهام کاویانی؛ فرانک موسوی؛ سوسن لایی
چکیده
هدف از این پژوهش طراحی الگوی مولفه های رهبری عاطفه بنیاد در جهت جذب جوانان به مشارکت در برنامه های آموزشی است. این پژوهش دارای عوامل کیفی بوده و از روش گراندد تئوری به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز (12 مصاحبه با 12 نفر ) ساختاریافته با صاحب نظران و اساتید دانشگاهی میباشد. ...
بیشتر
هدف از این پژوهش طراحی الگوی مولفه های رهبری عاطفه بنیاد در جهت جذب جوانان به مشارکت در برنامه های آموزشی است. این پژوهش دارای عوامل کیفی بوده و از روش گراندد تئوری به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز (12 مصاحبه با 12 نفر ) ساختاریافته با صاحب نظران و اساتید دانشگاهی میباشد. روش نمونهگیری به صورت گلوله برفی و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی ابزار پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاه از روش مطالعة حسابرسی فرآیند نتایج 8/72% به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسة مداوم در طی دو مرحله کدگذاری باز و محوری استفاده شده است. ازنرمافزار Max QDA نسخه Pro برای تحلیل مصاحبهها استفاده شد نهایتاً 26 کد مفهومی و 5 مقوله اصلی(کد محوری) استخراج شد. این مقولات شامل مبتنی بر رفتار، مبتنی بر محیط، مبتنی بر پاداش، مبتنی بر شناخت و مبتنی بر فیزیولوژیک میباشد. پیشنهاد میگردد که مدیران و اساتید دانشگاهی در مراکز آموزشی کشور، از نتایج پژوهش حاضر به منظور جذب جوانان با استعداد به مشارکت در برنامه های سازمانی استفاده نمایند.