فرامرز کیانی زاده؛ شهرام علم؛ زهرا هژبرنیا؛ محمدحسن فردوسی؛ نجف آقایی
چکیده
هدف این پژوهش، طراحی الگوی درآمدزایی هیئتهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش از نوع مطالعات کیفی با رویکرد نظریه دادهبنیاد بود. گردآوری دادهها با استفاده از مصاحبه و بررسی اسناد صورت گرفت. پس از انجام 22 مصاحبه عمیق و نیمهساختاریافته با جامعه آماری تحقیق، مقولههای اصلی پس از تکمیل فرایند کدگذاری استخراج گردید. جامعه ...
بیشتر
هدف این پژوهش، طراحی الگوی درآمدزایی هیئتهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش از نوع مطالعات کیفی با رویکرد نظریه دادهبنیاد بود. گردآوری دادهها با استفاده از مصاحبه و بررسی اسناد صورت گرفت. پس از انجام 22 مصاحبه عمیق و نیمهساختاریافته با جامعه آماری تحقیق، مقولههای اصلی پس از تکمیل فرایند کدگذاری استخراج گردید. جامعه آماری شامل روسا و اعضای هیئت رئیسه فدارسیونها و هیئتهای ورزشی، مسئولان آشنا به درآمدزایی در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، صاحبنظران و محققان حیطه منابع مالی و درآمدزایی و آشنا با فعالیت هیئتها و فدراسیونهای ورزشی و اعضای هیئتعلمی و اساتید دانشگاه که در این زمینه تحقیق و پژوهش داشتند، بود. نمونهگیری بهصورت هدفمند و گلولهبرفی تا حد اشباع نظری ادامه یافت. نتایج تحلیل دادهها، طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی نشان داد شرایط علّی شامل تأمین وجوه از محل فعالیتهای جانبی هیئت، تأمین وجوه از رویدادها، تأمین وجوه از اماکن در اختیار، تأمین وجوه از محل ثبت نام؛ عوامل زمینه ای شامل ورود شرکاء حقوقی، اقدامات سرمایهای، تأمین وجوه سرمایهای، تأمین وجوه جاری؛ عوامل مداخلهگر شامل موانع برنامهریزی، موانع حاکمیتی، موانع نهادی، موانع سختافزاری و نرمافزاری؛ راهبردها شامل اقدامات حاکمیتی، اقدام مؤثر بر جذب سرمایه، ایفای نقش مسئولیتپذیری اجتماعی، پیشنهادیه، هدفمندسازی درآمدزایی، تقویت تصویر، درک اهداف شرکا و پیامدهای الگوی درآمدزایی هیئتهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «افزایش کانالهای تأمین مالی، کاهش هزینهها و تحقق اقدامات درآمدزایی میباشند. با بهکارگیری عوامل و راهکارهای شناساییشده میتوان شاهد برطرف نمودن چالشهای درآمدزایی هئیتهای ورزشی، افزایش کانال های درامدزایی و بهره وری بیشتر باشیم.
داریوش حیدری؛ الهام کاویانی؛ فرانک موسوی؛ سوسن لایی
چکیده
هدف از این پژوهش طراحی الگوی مولفه های رهبری عاطفه بنیاد در جهت جذب جوانان به مشارکت در برنامه های آموزشی است. این پژوهش دارای عوامل کیفی بوده و از روش گراندد تئوری به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز (12 مصاحبه با 12 نفر ) ساختاریافته با صاحب نظران و اساتید دانشگاهی میباشد. ...
بیشتر
هدف از این پژوهش طراحی الگوی مولفه های رهبری عاطفه بنیاد در جهت جذب جوانان به مشارکت در برنامه های آموزشی است. این پژوهش دارای عوامل کیفی بوده و از روش گراندد تئوری به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری دادهها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز (12 مصاحبه با 12 نفر ) ساختاریافته با صاحب نظران و اساتید دانشگاهی میباشد. روش نمونهگیری به صورت گلوله برفی و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی ابزار پژوهش توسط مصاحبهشوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاه از روش مطالعة حسابرسی فرآیند نتایج 8/72% به دست آمد. برای تحلیل دادهها از روش مقایسة مداوم در طی دو مرحله کدگذاری باز و محوری استفاده شده است. ازنرمافزار Max QDA نسخه Pro برای تحلیل مصاحبهها استفاده شد نهایتاً 26 کد مفهومی و 5 مقوله اصلی(کد محوری) استخراج شد. این مقولات شامل مبتنی بر رفتار، مبتنی بر محیط، مبتنی بر پاداش، مبتنی بر شناخت و مبتنی بر فیزیولوژیک میباشد. پیشنهاد میگردد که مدیران و اساتید دانشگاهی در مراکز آموزشی کشور، از نتایج پژوهش حاضر به منظور جذب جوانان با استعداد به مشارکت در برنامه های سازمانی استفاده نمایند.