شهره صادقی1
چکیده
اهمیت و ضرورت ورزش بانوان و گسترش حضور آنان در رویدادهای ملی و بینالمللی، توجه به بازاریابی ورزشی به عنوان مهمترین اصل در جذب حامیان مالی ضروری به نظر میرسد. هدف از این پژوهش شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفهای زنان ایران بود. تحقیق از نوع کاربردی، با روش کیفی و بر مبنای نظریه زمینهای انجام گرفت. برای جمعآوری دادهها ...
بیشتر
اهمیت و ضرورت ورزش بانوان و گسترش حضور آنان در رویدادهای ملی و بینالمللی، توجه به بازاریابی ورزشی به عنوان مهمترین اصل در جذب حامیان مالی ضروری به نظر میرسد. هدف از این پژوهش شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفهای زنان ایران بود. تحقیق از نوع کاربردی، با روش کیفی و بر مبنای نظریه زمینهای انجام گرفت. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و صاحبنظران ورزش کشور تشکیل دادند. حجم نمونه در این رویکرد در حین کار مشخص میشود که در این تحقیق تعداد 14 مصاحبه انجام گرفت. برای انجام سه مرحله کدگذاری و تحلیل دادهها از نرم افزار مکس کیو دا پرو 12.3 استفاده شد. تعداد 100 کد باز و 11 مفهوم اصلی شناسایی شد که در نهایت در 6 مقوله کلی طبقهبندی شد. این مقولات شامل: موانع فرهنگی- اجتماعی، اندیشههای حکومتی، موانع حقوقی- قانونی و عرفی، موانع مدیریتی و سازمانی، پوشش رسانهای و ضعف در سیستم بازاریابی ورزش بود. راهکارهای ارائه شده نشان داد استفاده از الگوی بازاریابی علمی و تخصصی بومی شده و متناسب با محیط ورزش حرفهای زنان کشور لازم به نظر میرسد.
شهره صادقی؛ سیّد نصراللّه سجادی؛ حسین رجبی نوش آبادی؛ مجید جلالی فراهانی
چکیده
اهمیت و ضرورت ورزش بانوان و گسترش حضور آنان در رویدادهای ملی و بینالمللی، توجه به بازاریابی ورزشی به عنوان مهمترین اصل در جذب حامیان مالی ضروری به نظر میرسد. هدف از این پژوهش شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفهای زنان ایران بود. تحقیق از نوع کاربردی، با روش کیفی و بر مبنای نظریه زمینهای انجام گرفت. برای جمعآوری دادهها ...
بیشتر
اهمیت و ضرورت ورزش بانوان و گسترش حضور آنان در رویدادهای ملی و بینالمللی، توجه به بازاریابی ورزشی به عنوان مهمترین اصل در جذب حامیان مالی ضروری به نظر میرسد. هدف از این پژوهش شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفهای زنان ایران بود. تحقیق از نوع کاربردی، با روش کیفی و بر مبنای نظریه زمینهای انجام گرفت. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و صاحبنظران ورزش کشور تشکیل دادند. حجم نمونه در این رویکرد در حین کار مشخص میشود که در این تحقیق تعداد 14 مصاحبه انجام گرفت. برای انجام سه مرحله کدگذاری و تحلیل دادهها از نرم افزار مکس کیو دا پرو 12.3 استفاده شد. تعداد 100 کد باز و 11 مفهوم اصلی شناسایی شد که در نهایت در 6 مقوله کلی طبقهبندی شد. این مقولات شامل: موانع فرهنگی- اجتماعی، اندیشههای حکومتی، موانع حقوقی- قانونی و عرفی، موانع مدیریتی و سازمانی، پوشش رسانهای و ضعف در سیستم بازاریابی ورزش بود. راهکارهای ارائه شده نشان داد استفاده از الگوی بازاریابی علمی و تخصصی بومی شده و متناسب با محیط ورزش حرفهای زنان کشور لازم به نظر میرسد.