سمیرا احمدی؛ مسعود نادریان جهرمی؛ حبیب هنری
چکیده
این پژوهش با هدف ارائه مدل بهبود انبوه سپاری مالی در باشگاه های فوتبال ایران با رویکرد دیمتل فازی می باشد. بدین ترتیب که ابتدا شاخص ها از مقالات متعدد علمی و معتبر استخراج شده است که منابع آن ذکر شده است، سپس مدل مفهومی پژوهش با نظر اساتید و خبرگان ساخته شد و از آن ها خواسته شد با تعیین اهمیت شاخص ها برای این پژوهش، شاخص های نامطلوب را ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ارائه مدل بهبود انبوه سپاری مالی در باشگاه های فوتبال ایران با رویکرد دیمتل فازی می باشد. بدین ترتیب که ابتدا شاخص ها از مقالات متعدد علمی و معتبر استخراج شده است که منابع آن ذکر شده است، سپس مدل مفهومی پژوهش با نظر اساتید و خبرگان ساخته شد و از آن ها خواسته شد با تعیین اهمیت شاخص ها برای این پژوهش، شاخص های نامطلوب را از مدل حذف کنند. در پژوهش حاضر، به منظور شناسایی شرایط حاکم بر معیارهای اصلی و فرعی شناسایی شده و تعیین شدت تاثیر شاخص ها از روش دیمتل فازی استفاده شده است.نتایج پژوهش نشان میدهد که ایجاد تمرکز مالی، ائتلاف سازی، اعتماد آفرینی به عنوان علت و گسترش ضریب نفوذ و محرک های اجتماعی در ورزش معیارهای معلول انبوه سپاری مالی در باشگاه های ورزشی کشور می باشند. بنابراین روشهای انبوه سپاری مالی به عنوان یکی از ضروریات ورزش حرفه ای در فضای فعلی به خصوص در ورزش فوتبال نقش مهمی در ترویج و گسترش فوتبال در سراسر کشور دارد. به عبارتی قوانین مربوط به روشهای انبوه سپاری مالی نه تنها محدود کننده فعالیت ها و باشگاه های فوتبال نمی باشد و سدی جهت توسعه آنان ایجاد نمی کند؛ بلکه با هدف گسترش عدالت در فوتبال و همچنین همه گیر کردن فوتبال ایجاد گردیده است
علی محمدی؛ معصومه کلاته سیفری
چکیده
هدف این تحقیق، طراحی مدل توسعه فرهنگی در باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران است. این تحقیق از نوع تحقیقات گراندد تئوری و نیز از قسم کاربردی است. از نظر مکانی، وسعت تحقیق شامل کلیه باشگاه های لیگ برتر فوتبال حرفه ای در سراسر کشور می شود و طی آن مصاحبه شوندگان به صورت داوطلبانه مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. نمونه گیری به صورت هدفمند ...
بیشتر
هدف این تحقیق، طراحی مدل توسعه فرهنگی در باشگاه های حرفه ای فوتبال ایران است. این تحقیق از نوع تحقیقات گراندد تئوری و نیز از قسم کاربردی است. از نظر مکانی، وسعت تحقیق شامل کلیه باشگاه های لیگ برتر فوتبال حرفه ای در سراسر کشور می شود و طی آن مصاحبه شوندگان به صورت داوطلبانه مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. نمونه گیری به صورت هدفمند با حداکثر تنوع و با تکنیک گلوله برفی انجام شد (به تعداد 25 نفر). روند تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس مدل اشتراوس- کوربین در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی صورت گرفت و در پایان مدل نهایی تحقیق با ترکیب کدها ارائه شد. پس از تحلیل محتوای حاصل از تحلیل کیفی مصاحبهها به شکلهای گوناگون و با استفاده از نرمافزار MAXQDA12 دادههای موجود استخراج و در جداول و نمودارها نمایش داده شدند. در نهایت، داده ها در 35 مقوله و 201 مفهوم دسته بندی و در قالب 7 طبقه اصلی طبقه بندی گردیدند.
به نظر میرسد عنوان «فرهنگی» در ابتدای نام باشگاه های فوتبال حرفه ای کشور ما تا حدود زیادی در عمل پیاده نشده و نیاز است با رفع مشکلات، کاستیها و نواقص فرهنگی در باشگاه ها، شرایطی در خور در این زمینه برای باشگاه های فوتبال ایران فراهم آید. بدین ترتیب، سطح فرهنگی باشگاه ها نیز حداقل هم سطح با درجه فنی آن ارتقا می یابد و فرهنگی شایسته و آبرومند از اسلام و ایران در عرصه منطقه و جهان به نمایش گذاشته و سایر برکات آن نیز عاید فرهنگ جامعه می شود.