آینده پژوهی پیشران های اصلی توسعه ورزش حرفه ای ایران در افق 1414

تحسین ویسی؛ محمد نیکروان؛ حمید فروغی پور؛ مظفر یکتایار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 اردیبهشت 1402

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2593.2873

چکیده
  هدف این پژوهش آینده‌پژوهی پیشران‌های اصلی توسعه ورزش حرفه‌ای ایران در افق 1414 بود. پژوهش حاضر از منظر رویکرد، استقرایی؛ از منظر جهت‌گیری، بنیادی؛ از منظر شیوه، ترکیبی؛ از منظر استراتژی، آینده‌پژوهی، از منظر پارادایمی، پارادایم نظریه پیچیدگی و از نظر زمانی مقطعی و در سه گام انجام شده است. مشارکت‌کنندگان این پژوهش را صاحب‌نظران ...  بیشتر

ارائه مدل توسعة دیپلماسی فرهنگی در ورزش حرفه‌ای ایران

ابراهیم کریمی؛ اکرم اصفهانی نیا؛ مجتبی احمدی؛ ناصر بای

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 تیر 1402

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2080.2483

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل توسعه دیپلماسی فرهنگی در ورزش حرفه‌ای ایران طراحی و اجرا گردید. این مطالعه به روش ترکیبی و از نوع طرح‌های تحقیق آمیخته اکتشافی است.. جامعه آماری بخش کیفی شامل اساتید منتخب آشنا با دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی ورزشی و برخی مدیران منتخب ورزشی کشور بودند که به‌صورت هدفمند انتخاب شدند (14 نفر). جامعه آماری در بخش ...  بیشتر

تدوین مدل نقش رسانه‌های جمعی بر توسعه سواد اخلاقی در میان بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران

رضا ابراهیمی؛ سعید قربانی؛ محمد علی نودهی؛ مجتبی احمدی؛ زهرا چهار باغی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 دی 1402

https://doi.org/10.22034/ssys.2024.2369.2702

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف تدوین مدل نقش رسانه‌های جمعی بر توسعه سواد اخلاقی در میان بازیکنان حرفه‌ای فوتبال ایران طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل خبرگان و اساتید حوزه مدیریت ورزشی بودند که در خصوص ...  بیشتر

کارکرد رسانه‌ها در توسعه ورزش ایران

مجتبی احمدی؛ ایمان صفائی؛ محمد علی نودهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مرداد 1403

https://doi.org/10.22034/ssys.2024.3259.3382

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی کارکرد رسانه‌ها در توسعه همه‌جانبه ورزش کشور بود. جامعه آماری شامل ورزشکاران عضو تیم‌های ملی، صاحبان کسب وکارهای ورزشی و مدیران ورزشی بود. به دلیل حجم بالای جامعه، تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش معادلات ساختاری ...  بیشتر