سناریونگاری آینده برندهای سازمانی و شرکتی صنعت ورزش ایران

معصومه صفری؛ کورش ویسی؛ سمیرا علی آبادی؛ محسن اسمعیلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مهر 1402

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2937.3145

چکیده
  هدف این پژوهش سناریونگاری آینده برندهای سازمانی و شرکتی صنعت ورزش ایران بود. مطالعه حاضرآینده پژوهی بود. انتخاب این افراد به‌صورت هدفمند بود و بر مبنای معیارهای خبرگی 25 نفر انتخاب شدند. در این مطالعه برای گردآوری داده‌ها از ابزار مصاحبه و پرسشنامه استفاده شد. در این مطالعه از الگوی سناریونگاری مدل شوارتز که مبتنی بر هشت مرحله‌ است ...  بیشتر

آینده پژوهی پیشران های اصلی مشارکت زنان در عرصه ورزش

مریم اسدالهی؛ فرشاد تجاری؛ نگار آزارشی

دوره 23، شماره 64 ، شهریور 1403، ، صفحه 99-118

https://doi.org/10.22034/ssys.2023.2310.2660

چکیده
  هدف این پژوهش آینده‌پژوهی پیشران‌های اصلی مشارکت زنان در عرصه ورزش بود. این پژوهش به لحاظ روش‌شناسی از نوع آمیخته (کیفی و کمی) و طرح آن از نوع همزمان بود. در بخش کیفی راهبرد پژوهش پویش محیطی و در بخش کمی آینده‌پژوهی روش تحلیل آثار متقابل بود. جامعه آماری این پژوهش خبرگان و مرور منابع بود که به صورت هدفمند انتخاب شدند و به‌ترتیب بر ...  بیشتر