مهرداد نیک ضمیر؛ نجف آقایی؛ محمدحسین قربانی؛ حمید فروغی پور
چکیده
هدف این مطالعه تدوین برنامه ریزی عملیاتی بازایابی فدراسیون هندبال ایران است. پژوهش از نوع کاربردی – توسعه ای بوده که به روش تحلیلی و میدانی در حیطه مطالعات راهبردی انجام گرفته و به روش های کیفی و کمی برای گرد آوری و تحلیل داده ها بکار برده شده و مشارکت کنندگان در این تحقیق در ترکیب کمیته راهبردی فدراسیون هندبال شامل 44 نفر از خبرگان ...
بیشتر
هدف این مطالعه تدوین برنامه ریزی عملیاتی بازایابی فدراسیون هندبال ایران است. پژوهش از نوع کاربردی – توسعه ای بوده که به روش تحلیلی و میدانی در حیطه مطالعات راهبردی انجام گرفته و به روش های کیفی و کمی برای گرد آوری و تحلیل داده ها بکار برده شده و مشارکت کنندگان در این تحقیق در ترکیب کمیته راهبردی فدراسیون هندبال شامل 44 نفر از خبرگان دانشگاهی، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون، رؤسای کمیتهها، رؤسای هیأتهای استانی، مدیران اجرایی و نخبگان ورزش هندبال در قالب شورای راهبردی می باشد که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. در بخش کمی این پژوهش، با استفاده از ابزار تدوین شده بر اساس کارت امتیازی متوازن و نظر گروه متخصصین (شورای راهبردی ) سنجه ها و اهداف کمی تعیین و برنامه های اجرایی (اقدامات) تدوین شده و برای تحقق اهداف راهبردی دهگانه فدراسیون هندبال ج.ا.ا، لازم است تا برنامه های عملیاتی در این زمینه اجرایی گردد. در این راستا، ابتدا می بایست سرمایه های انسانی متخصص در این حوزه استخدام شده و اصول بازاریابی به آنها آموزش داده شود. در گام بعدی، برنامه ریزی برند و طراحی آمیخته بازاریابی و شناخت نیازها، خواسته ها و ترجیحات ذینفعان فدراسیون هندبال مورد توجه قرار گیرد. سپس، ضروری است تا با سرمایه گذاران بخش خصوصی با تمرکز بر رسانه ها و تبلیغات از طریق میزبانی رویدادهای بین المللی اقدام شود. توجه به ذینفعان هندبال نیاز به برنامه های اجرایی در راستای فعالیت های روابط عمومی، رسانه های اجتماعی، تعامل با نهادها و مخاطبین فدراسیون هندبال دارد.