نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی ، بروجرد، ایران
2 گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی
3 پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
4 گروه تربیت بدنی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
چکیده
هدف این مطالعه تدوین برنامه ریزی عملیاتی بازایابی فدراسیون هندبال ایران است. پژوهش از نوع کاربردی – توسعه ای بوده که به روش تحلیلی و میدانی در حیطه مطالعات راهبردی انجام گرفته و به روش های کیفی و کمی برای گرد آوری و تحلیل داده ها بکار برده شده و مشارکت کنندگان در این تحقیق در ترکیب کمیته راهبردی فدراسیون هندبال شامل 44 نفر از خبرگان دانشگاهی، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون، رؤسای کمیتهها، رؤسای هیأتهای استانی، مدیران اجرایی و نخبگان ورزش هندبال در قالب شورای راهبردی می باشد که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. در بخش کمی این پژوهش، با استفاده از ابزار تدوین شده بر اساس کارت امتیازی متوازن و نظر گروه متخصصین (شورای راهبردی ) سنجه ها و اهداف کمی تعیین و برنامه های اجرایی (اقدامات) تدوین شده و برای تحقق اهداف راهبردی دهگانه فدراسیون هندبال ج.ا.ا، لازم است تا برنامه های عملیاتی در این زمینه اجرایی گردد. در این راستا، ابتدا می بایست سرمایه های انسانی متخصص در این حوزه استخدام شده و اصول بازاریابی به آنها آموزش داده شود. در گام بعدی، برنامه ریزی برند و طراحی آمیخته بازاریابی و شناخت نیازها، خواسته ها و ترجیحات ذینفعان فدراسیون هندبال مورد توجه قرار گیرد. سپس، ضروری است تا با سرمایه گذاران بخش خصوصی با تمرکز بر رسانه ها و تبلیغات از طریق میزبانی رویدادهای بین المللی اقدام شود. توجه به ذینفعان هندبال نیاز به برنامه های اجرایی در راستای فعالیت های روابط عمومی، رسانه های اجتماعی، تعامل با نهادها و مخاطبین فدراسیون هندبال دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Formulating Operational Marketing Planning of the Handball Federation of the Islamic Republic of Iran
نویسندگان [English]
- Mehrdad Nikzamir 1
- Najaf Aghaei 2
- Mohammad Hossein Ghorbani 3
- Hamid Foroghipour 4
1 PhD Student, Department of Sport Management, Borujerd Branch, Islamic Azad University, Borujerd, Iran
2 sport management department of physical education faculty in Kharazmi university
3 Associate Professor, Sports Sciences Research Institute, Tehran, Iran
4 Department of Physical Education, Borujerd branch, Islamic Azad University, Borujerd, Iran
چکیده [English]
The study purpose is to formulate operational marketing planning of the Handball Federation of Iran. This research is of an applied-developmental type, which was carried out by an analytical method in the strategic studies, and a combination of qualitative and quantitative methods was used for collection and analysis, and the participants in this research were included in the composition of the strategic committee of the Handball Federation. There are 44 university experts, members of the Federation's Board of Directors, heads of committees, heads of provincial boards, executive directors and Handball sports elites in the form of a strategic council, who were selected by targeted sampling. In the quantitative part of this research, using the tool developed based on the balanced scorecard and the opinion of the expert group quantitative measures and goals were determined and implementation plans (actions) were developed. to realize the ten strategic goals of the Handball Federation, it is necessary to implement operational plans. In this regard, human capital experts should be hired first and the principles of marketing should be taught to them. Next, brand planning and marketing mix design and recognition of the needs, wishes and preferences of the beneficiaries of the Handball Federation should be taken into consideration. , it is essential to work with private sector investors by focusing on media and advertising, by hosting international events.. Reforming the pricing policies, creating a reward system to attract financial sponsors and planning for sports charities are other marketing operational plans in the Handball Federation.
کلیدواژهها [English]
- Strategic Planning
- Operational Marketing Planning
- Handball Federation
- Balanced Scorecard
- Initiatives